Také se honíte za štěstím, protože je to cíl, kterého musíte v životě dosáhnout? Díky sociálním sítím dnes sledujeme úspěchy našich známých a radostné chvíle v jejich životě a doufáme, že se jednou taky dočkáme. U takových lidí, kteří už v životě něčeho dosáhli, nám připadá, že jsou opravdu šťastní. Nikdo si přece nemůže dovolit být šťastný dřív, než docílí úspěchu.

bigstock-education-campus-friendship--138106565 (1)-min

Co když je to ale naopak? Co když nejprve musíme být šťastní, abychom dosáhli úspěchu? Znám lidi, kteří byli šťastní už předtím, než se stali úspěšnými. A jsou šťastní neustále i přes obrovské množství odpracovaných hodin a nikdy nekončící tlak okolí.

Pokud cítíte, že vám ke štěstí stále něco chybí, inspirujte se těmito 7 návyky šťastných lidí, které jim pomáhají udržet se v dobré psychické kondici:

1. Dobijte baterky

Je škoda, že spousta lidí považuje čas, kdy nic neděláme, za ztrátu času. Naopak, úspěšní lidé ví, že odpočinek je stejně důležitý pro úspěch jako tvrdá práce a váží si času věnovanému regeneraci těla.
Každý si jen musí najít to, co mu vyhovuje. Někdo si nejlíp odpočne v sauně nebo na masáži, já ráda plavu a chodím do přírody, jiným zase pomůže strávit nějaký čas o samotě.



2. Představujte si šťastný život

Nebojte se snít o úspěšné budoucnosti. Nejde o to být za každou cenu produktivní, ale přiznejte si, že už i plánování cestování je skoro stejně super, jako dovolená samotná. Užívejte si proto snění, představujte si krásné zážitky, které si přejete v budoucnu prožít. I to vám pomůže navodit pocit štěstí a přivede vás k tomu, abyste tyto zkušenosti opravdu získali.

Podívejte se také na: 25 kroků, jak být šťastný a spokojený v životě

3. Buďte vděční

Pokud vás opravdu všechno štve, zkuste si zavést deníček vděčnosti. Každý večer si zapisujte tři věci, za které jste ten den vděční. Získáte tak nad problémy ve vašem životě nadhled a zjistíte, že nic není tak černé, jak to vypadá. A navíc, zakončíte den pozitivně.

4. Naučte se nepracovat

Nejúspěšnější lidé ví, že život není jenom práce. Naopak, je důležité rozpoznat kdy je správný čas zaklapnout notebook, vypnout telefon a začít si zase užívat realitu. Nezapomínejte se věnovat svým blízkým, cestovat, a vážit si světa okolo nás. Věnovat se věcem, které nám přináší radost, je přece v pořádku!

Podívejte se také na: 4 jednoduché tipy jak být šťastný v práci



5. Smějte se

Jak pravil známý český autor Jiří Žáček: „Smích léčí, ale jen ty, kteří se umějí smát.“ Z vědeckého hlediska smích uvolňuje stres, napětí a dodává nám potřebné endorfiny.

rsz_bigstock--137410898 (1) (1)

6. Běžte ven

Pokud trávíte celé dny v kanceláři, tomuto bodu dejte dvojnásobný velký důraz. Čas v přírodě pomáhá vyčistit naši mysl. Čerstvý vzduch a sluníčko zase mají pozitivní vliv na naše zdraví.

7. Pravidelně cvičte

Stejně jako smích, i tělesný pohyb nám dodává endorfiny, zbavuje nás stresu a pomáhá na psychické problémy. Výsledky zase zlepší naše sebevědomí.
Zkuste jít z práce kousek pěšky, projděte se o víkendu do lesa nebo si zacvičte v posilovně.



Zavedení těchto návyků vám pomůže dostat víc štěstí do života. Pamatujte však na to nejdůležitější, štěstí nedorazí s povýšením, s jiným partnerem, ani s dovolenou. Být šťastný je životní volba a je jen na vás, kterou cestu k úspěchu zvolíte.