Každá velká společnost dbá na to, aby její logo bylo nejenom dobře rozpoznatelné, ale aby předávalo zákazníkům zprávu. Designéři se proto snaží vystihnout zprávu co nejlépe vzhledem k omezenému prostoru.

Pojďme se podívat na 15 skrytých zpráv v logách známých značek, o kterých jste neměli tušení.

#1 Amazon

Na první pohled toto logo neobsahuje nic zvláštního kromě úsměvu, který mají všichni spokojení zákazníci společnosti na rtech. Když se však podíváte pořádně, logo také ukazuje šíři sortimentu, tedy od A do Z, protože na Amazonu seženete prakticky všechno.

 

logách známých značek

© Amazon  

#2 Yoga Australia

Další skrytou zprávu najdeme v logu Australského klubu fanoušků jógy. Na první pohled vidíte ženu, který cviči, když se však zadíváte pozorně, v průhledu, který svírá ruka a noha cvičitelky, uvidíte siluetu Austrálie.

logách známých značek




© Roy Smith Design  

#3 Sony Vaio

První 2 pozice loga Vaio představují vlnu, kterou se šíří analogový signál. Další 2 pozice představují 1 a 0, jakožto symbol digitálního signálu.

logách známých značek

© Vaio  

#4 Unilever

Portfolio společnosti obsahuje různé produkty, které symbolizují jednotlivé obrázky v logu společnosti. Každý prvek má svůj význam. Například srdce představuje lásku a péči, naproti tomu pták symbolizuje svobodu, osvobození od každodenních starostí a užívání si života.

logách známých značek

© Unilever  

 #5 Formule 1

Když se podíváte pořádně, prostor mezi písmenem F a červenými proužky tvoří číslo 1. Logo má představovat rychlost, jakou se pohybují závodní vozy.

logách známých značek

© Formula 1  

#6 Power ON

Sice se nejedná o logo firmy, ale jeho původ je zajímavý. V roce 1940 se hojně používal binární kód, tedy 0 a 1, kde 0 reprezentuje vypnutý stav a 1 zapnutý. Po čase se oba symboly spojily a dodnes reprezentují vypínač.

logách známých značek

logách známých značek



 #8 Apple

Když Rob Janoff, designér známého loga dostal zakázku na jeho návrh, pořídil si misku jablek a zkoušel je kreslit celý týden. Pak si jedno jablko vzal a zakousl se do něj (anglicky bite = kousat), v tom mu to došla podobnost s anglickým byte (počítačová jednotka). A logo bylo na světě.
logách známých značek

#9 Sun Microsystems

Logo společnosti Sun Microsystems je jedním z nejznámějších světových ambigramů. Slovo „Slunce“ (anglicky SUN) tvoří základ čtverce a lze ho číst z každého jeho rohu. Logo vytvořil Stanfordský profesor Vaughan Pratt.

logách známých značek

© Oracle and Sun Microsystems  

#10 Continental

Continental je automobilová výrobní společnost se specializací na pneumatiky. Jedna z těchto pneumatik je zobrazena i v logu společnosti – vytvořená kombinací prvních dvou písmen.

logách známých značek

© Continental  

#11 Mercedes-Benz

Logo společnosti Mercedes-Benz symbolizuje důvěru společnosti ve vlastní dokonalost. Trojcípá hvězda představuje nadřazenost v každém prostředí – na souši, ve vodě a ve vzduchu.

logách známých značek

© Mercedes-Benz Int.  

#12 Toblerone

Toblerone je společnost vyrábějící čokoládu se sídlem ve švýcarském městě Bern, které je také nazýváno „městem medvědů“. Proto společnost začlenila do svého loga siluetu medvěda. Už jí tam vidíte?

logách známých značek

© Toblerone  

#13 Carrefour

Carrefour je jedním z největších evropských maloobchodních řetězců se sídlem ve Francii. Proto je jeho logo, které symbolizuje pokračující expanzi společnosti, vyrobeno v barvách francouzské vlajky.

logách známých značek

© Carrefour 

#14 FedEx

Nejznámější ze všech log, které obsahují skrytý význam. Pokud se podíváte pozorněji, můžete vidět šipku, která je tvořena prázdným místem mezi písmeny „E“ a „X“. Tato šipka symbolizuje rychlost a přesnost – dva hlavní principy společnosti. Zajímavé je, že jakmile si jí jednou všimnete, uvidíte ji tam vždy.

logách známých značek

© FedEx 

#15 Facebook

Tato karikatura to hezky vysvětluje, nemyslíte?



logách známých značek

Bright side

Tento článek byl přeložen z anglického originálu na webu BRIGHT SIDE.