Ležíte v posteli a nemůžete usnout? V hlavě se vám točí jedna myšlenka za druhou a nevíte jak usnout? Podívejte se na 10 jednoduchých rad jak usnout do 30 sekund.

1. Před spaním si čtěte knížku

Jeden z nejlepších způsobů jak usnout je zachoulit se do peřin, ztlumit světla a začít si číst knížku. Nemusí to být nic složitého, vlastně čím nudnější knížka, tím lepší 🙂 Čtení pomáhá navodit spánek a je dobré také v tom, že kniha nevyzařuje modré světlo jako například televize nebo displej mobilu. Světlo z obrazovek totiž pomáhá ke tvorbě hormonu melatoninu, který nás udržuje bdělými. Až přístě nebudete moct usnout, vyzkoušejte se začíst v knížce.



jak usnout

2. Choďte spát pravidelně v určitou hodinu

Když si určíte čas, ve který chodíte pravidelně spát, vaše tělo si na něj navykne. Bude se vám dařit usnout daleko rychleji a zároveň budete druhý den v daleko větší fyzické i psychické kondici. Pevný čas spánku pomáhá naší mysli začít odpočívat, jako to mají například malé děti. Vyzkoušejte to, když si vytvoříte tento návyk, tak usnete do několika sekund.

3. Jezte zdravěji

Už vás nebaví, jak se všude píše o zázračných dietách? Nás také ne. Nicméně, správná strava přispívá velkým dílem ke zdravému a hlubokému spánku. Vědci dokázali, že pokud začnete jíst víc ovoce a zeleniny, tak zlepšíte kvalitu svého spánku. Ovoce a zelenina obsahují hodně hořčíku a draslíku, které jsou nezbytné pro kvalitní spánek.



4. Vyvětrejte si v ložnici

Čerstvý chladný vzduch (ale ne příliš chladný) nám pomáhá usnout rychleji. Před spánkem se nám mírně snižuje tělesná teplota, a proto je dobré mít v ložnici spíše chladnější a čerstvý vzduch. Uvidíte, že se vám bude spát lépe.

jak usnout

5. Zacvičte si jógu před spánkem

Není nic lepšího, než nechat vaše tělo před spánkem pořádně zrelaxovat. Jóga patří mezi osvědčené způsoby, jak nechat odpočinout svému tělu a zklidnit tepovou frekvenci. Pokud večer nemůžete usnout, zkuste si zacvičit pár cviků jógy a uvidíte.

Podívejte se také na: 15 zaručených tipů jak rychle usnout

6. Meditujte

Meditací zklidníte svou mysl a vyčistíte si hlavu. Jsou to hlavně myšlenky a stres, které vám brání usnout. Když vás trápí nespavost, vyzkoušejte si každý večer před spánkem krátce zameditovat. Uvidíte, jak rychle usnete.

7. Dejte si teplé mléko

Rada našich babiček, která má ale něco do sebe. Není to ani tak o tom, že by mléko mělo pozitivní vliv na naše tělo, ale spíš o psychologickém efektu. Teplé mléko ve vás navodí vzpomínky na rané dětství a budete se najednou cítit příjemně unaveně.



jak usnout

8. Omezte kofein

Vyvarujte se většině látek stimulujících bdělost. Kofein je obsažen nejen v kávě, ale také v čaji nebo čokoládě. Mějte to na mysli a po třetí hodině odpoledne se potravinám obsahujícím kofein raději vyhněte.

9. Vypněte všechnu elektroniku

Jeden z nejlepších tipů jak usnout je vypnout ve vaší ložnici veškerou elektroniku. Zapomeňte na spaní se zapnutým mobilem na nočním stolku nebo nedejbohu u polštáře. Dejte ho pokaždé do režimu letadlo nebo ho celý vypněte. Uvídíte, jak se vám najednou bude spát daleko lépe.

10. Zainvestujte do pořádných závěsů

Pokud se chcete opravdu tvrdě vyspat, tak si pořiďte pořádně silné závěsy. Není nic horšího než světlo měsíce, pouličních lamp nebo brzkého svítání. Ačkoliv máte zavřené oči, světlo venku proniká skrz vaše víčka až do mozku, který se pomalu začíná probouzet.

Podívejte se také na: 15 zaručených tipů jak rychle usnout