Jste výsledkem vašich návyků, ať už jsou to dobré či špatné návyky. Ty špatné brání správné cestě k úspěchu. Pravdou je, že špatné návyky jsou zákeřné ani si nastačíte všimnout, jaké škody vaší osobnosti způsobují.

Odnaučení špatných návyků vyžaduje značné úsilí a sebeovládání, které ovlivní vaši cestu k úspěchu.

Studie prováděná na univerzitě v Pensylvánii ukázala, že sebeovládání je dvakrát tak důležité jako IQ. Překvapivé, že?

Silná sebekontrola, potřebná ke vzniku dobrých návyků (a zastavení těch špatných), také slouží jako základ pro dobrou pracovní etiku a vysokou produktivitu. Sebekontrola je jako sval – musíte ji trénovat, abyste dosáhli výkonu. Pokud máte následující špatné návyky, sval neposiluje, ale ochabuje:

1. Používání mobilů, tabletů a počítačů v posteli


Snižuje to totiž kvalitu spánku a produktivitu. Modré světlo, které vyzařují tyto přístroje, hraje důležitou roli ve vaší náladě, hladině energie a kvalitě spánku. Pokud jsou vaše oči vystavovány přímo tomuto světlu, dochází k zástavě produkce hormonu, který se nazývá melatonin a způsobuje nespavost. Modré světlo můžeme přijímat i ze slunce, ale přes den. Večer náš mozek žádné modré světlo neočekává a je na něj velmi citlivý. Večer se zkuste od těchto přístrojů držet dál a uvidíte, že se vám bude hned lépe spát.



špatné návyky
Foto: pexels

2. Nadměrné surfování na internetu


Každý člověk potřebuje 15 minut, aby zpozornil a začal se plně soustředit na daný úkol. Následně padáte do euforického stavu zvýšené produktivity, zvané flow. Lidé jsou v tomto stavu pětkrát produktivnější. Jakmile si začnete prohlížet zprávy na facebooku, nové fotky na instagramu nebo hrát vaší oblíbenou hru na mobilu, z euforického stavu se dostanete. To znamená, že bude trvat dalších 15 minut, abyste se opět dostali do plného soustředění na úkol.

3. Koukání do mobilu během konverzace s lidmi


Pokud se s někým bavíte, nic nenaruší rozhovor více, než náhlý pohled na telefon a čtení nově příchozí esemesky. Veškerou pozornost zaměřte na člověka, se kterým mluvíte a mobil nechte v tašce.

4. Používání více oznámení na telefonu


Studie prokázaly, že vícero oznámení na telefonu jsou noční můrou, které ničí produktivitu. Jakmile vám totiž na mobilu vyskočí upozornění, okamžitě se musíte podívat, co to je. Raději se na všechny oznámení podívejte najednou, třeba jednou za hodinu.

5. Neumění říkat ne


Říkat ne je velkým projevem sebeovládání. Čím více se bojíte říct ne, tím pravděpodobnější je náchylnost ke stresu, syndromu vyhoření nebo k depresím. Nebojte se používat ne. Inteligentní lidé používají fráze jako „Nemyslím si“ nebo „Nejsem si jistý“.



špatné návyky
Foto: pexels

6. Přemýšlení nad negativními lidmi


Vždycky tu budou zlí a závistiví lidé, kteří se budou snažit dostat se vám pod kůži a zůstat tam. Nestojí za to mít takové lidi kolem sebe a hlavně o nich přemýšlet. Jsou jiní lidé, kteří si zaslouží vaší pozornost! Ti, kteří vás mají rádi a šíří kolem sebe pozitivní náladu! Vytěsněte z mysli zlé a nepřející osoby!

7. Věnování pozornosti spoustu úkolům během schůzky


Není nic horšího, než když probíhá rozhovor mezi vámi a dalšími osobami a vy se zajímáte o další věci, včetně vašeho telefonu. Věnujte pozornost obsahu schůzky a ne úkolům, co máte ještě dnes udělat.

špatné návyky
Foto: pexels

8. Pomlouvání


Lidé, co pomlouvají, mají potěšení z neštěstí jiných. Možná je zábavné nahlížet do něčího osobního života, ale vy tím zraňujete ostatní a chováte se nefér. Raději se zajímejte o pozitivní a šťastné věci druhých lidí, než abyste ztráceli čas mluvením o jejich neštěstí.


9. Čekáte, že úspěch přijde sám


Rozvíjejte své myšlenky a nápady. Nečekejte, že vše přijde lusknutím prstu a vy nemusíte nic dělat. Raději dělejte chyby než abyste čekali na zázrak. Tento citát to skvěle shrnuje: „Špatnou stránku můžete upravit, ale s prázdnou stránkou nic neuděláte.“

10. Srovnávání sebe s ostatními


Nesrovnávejte se s jinými lidmi ani nepřemýšlejte nad tím, co si o vás myslí. Každý je individuální osobnost a každý jsme jiný. Každému jde něco jiného a i slabé stránky máme rozdílné. Pokud se budete porovnávat s ostatními, nikdy se sebou nebudete spokojeni. Vždy narazíte na něco, co se vám na vás nelíbí. Takže se nesrovnávejte, zaměřte se na sebe a neposlouchejte názory ostatních na svoji osobu (konstruktivní kritika je něco jiného :).

Máte nějaké špatné návyky? Snažíte se je změnit v ty dobré?

Další zajímavý článek o návycích: Přestaňte si číst články o tom, jaké návyky mají šťastní lidé.

Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.