Zdravé stravování je už dnes pro někoho samozřejmost, pro někoho španělská vesnice. O to tu ale teď nejde. Možná máte zafixované některé zdravé návyky, které ale v žádném případě zdravé nejsou. Pojďme se na ně společně podívat, abyste se jim mohli vyvarovat nebo se jimi přestat řídit.



Zdravé stravování a jeho mýty

zdravé stravování
Foto: pexels

Jablečný džus je zdravá alternativa Coly

zdravé stravování
Foto: pexels

Doufáme, že tomu nevěříte. Jablečný džus se tváří nevinně, ale je plný nezdravých cukrů. Pokud vám opravdu záleží na tom, co jíte, pijte čistou vodu a vyhoďte všechny džusy a alkoholické nápoje. Colu samozřejmě taky.

Syrová zelenina jezdravější než vařená

zdravé stravování
Foto: pexels

Je pravdou, že například vařená mrkev obsahuje víc karotenů než syrová nebo že vařená rajčata jsou stravitelnější pro naše tělo, ale měli byste jíst jak syrovou zeleninu, tak tu vařenou. Obě jsou stejně zdravé.

Sushi můžete jíst pořád

zdravé stravování
Foto: pixabay

Držte dietu a i přesto si dopřáváte sushi v domnění, že je zdravé a také vám neuškodí? Pozor, sushi obsahuje opravdu hodně kalorií. V dietě ho nejezte nebo jen v omezeé míře.



Sojová omáčka je zdravou náhradou soli

zdravé stravování
Foto: pixabay

Odborníci na výživu doporučují sojovou omáčku místo soli, ale ve skutečnosti si raději do jídla přidejte špetku soli nebo sojovou omáčku, která vydá za několik doporučených denních dávek.

Med místo cukru?

zdravé stravování
Foto: pexels

Cukr je špatný, to víme asi všichni. Raději používáme med, který je ale stejně kalorický. Pravda, je zdravější, dokáže tělu pomoci od nemocí, ale jinak je snad ještě horší než cukr. Med hlavně nedávejte do žádných horkých nápojů, med tak ztratí všechny své vitamíny a minerály.

Sušené ovoce je nejlepší svačinka

zdravé stravování
Foto: pexels

Proces sušení způsobí, že ovoce ztratí ař 80 % vitamínů a antioxidantů. Navíc sušené ovoce je plné cukru. Dejte si raději čerstvé. 🙂

Popcorn je nezdravý

zdravé stravování
Foto: pixabay

Pokud si pod pojmem pocorn představíte ten z kina, plný šunkosýrového prášku, tak ten nezdravý opravdu je. Pokud si ale koupíte jen semínka a necháte je vypukovat a trochu osolíte, nezdravý není, naopak.

Sýr je ta nejhorší volba při dietě

zdravé stravování
Foto: pexels

Tohle tvrdí výživoví poradci! Sýr ale obsahuje spoustu vápníku, který je zdravý a potřebný pro naše kosti. Navíc obsahuje kyselinu linolovou, která zabraňuje hromadění tuku a pomáhá vám zhubnout.



Alkohol je škodlivý

zdravé stravování
Foto: pexels

V omezené míře alkohol škodlivý rozhodně není, naopak je prospěšný. Každý večer si dejte skleničku červeného vína a ochráníte své zdraví. Víno totiž obsahuje polyfenoly, které podporují správnou činnost našich orgánů. Platí to ale jen při jedné sklence denně!

Zdravé oleje jsou velmi prospěšné

zdravé stravování
Foto: pexels

Kokosový olej, dýňový, lněný.. To jsou oleje, které byste měli konzumovat při zdravém stravování, ale pozor! Například lněný olej se zahřátím stává jedovatým! Někdy je lepší je tedy konzumovat zasyrova.

Odtučněné produkty jsou zdravější

zdravé stravování
Foto: pexels

Spousta lidí, kteří chtějí zhubnout, si vybírají pouze potraviny bez tuku, tedy odtučněné. Ty jsou ale velmi nezdravé. Během procesu odtučnění potravina ztratí veškeré prospěšné látky a vitamíny. Raději si kupujte polotučné produkty.

Tohle tedy rozhodně není zdravé stravování! Přiznejte se, co jste nevěděli a co je pro vás novinka.



Tohle je 11 způsobů, jak účinně detoxikovat tělo od špatných látek.

Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.