Srdce je jeden z našich nejdůležitějších orgánů, proto bychom o něj měli pečovat, aby bylo co nejzdravější. Většina lidí se velmi stresuje kvůli každodenním starostem a nezdravě se stravuje, drží drastické diety nebo se přejídá. Tím srdce zatěžujeme a takový životní styl vede k ucpávání tepen, zvyšování cholesterolu a ke kardiovaskulárním onemocněním. Představujeme vám 15 jídel, které snižují riziko srdečních onemocnění a ochrání vaše srdce před infarktem.



1. Tučné ryby

Losos, makrely, sleď nebo treska – tyto tučné ryby snižují riziko všech srdečních onemocnění. Ideálně byste je měli konzumovat 2-3 týdně.

TIP! Zkuste pečeného lososa s olivovým olejem a citrónem, k tomu opečené brambory s petrželkou. Mňam!

ochrání vaše srdce před infarktem
Foto: pexels

2. Ovesná kaše

Kaše je bohatá na vlákninu, snižuje cholesterol a zlepšuje trávení.

3. Bobule

Borůvky a jahody jsou superpotraviny, dobré na snižování krevního tlaku a roztáhnutí cév.

4. Hořká čokoláda (minimálně 70%)

Pomáhá dostat krevní tlak do normálu a bojovat se záněty a srážlivostí krve.

ochrání vaše srdce před infarktem
Foto: pexels

5. Oříšky

Všechny druhy ořechů obsahují zdravé tuky, které pomáhají srdci. Také v sobě mají velké množství vitamínu E a snižují cholesterol. Přidejte je do ovesné kaše!

6. Olivový olej

Dvě lžičky olivového oleje denně pomáhají dostat cukr v těle do normálu a zbavit se špatného cholesterolu.



7. Červené víno

Redukuje ukládání tuků v krvi a v krevních tepnách a cévách, dokonce i pomáhá v udržování váhy. Ale pozor, musí se konzumovat v normálním množství, to znamená 1-2 skleničky denně.

ochrání vaše srdce před infarktem
Foto:pexels

8. Zelený čaj

Jeden šálek zeleného čaje denně pomáhá při redukci váhy a snižuje cholesterol.

9. Brokolice a špenát

Zelenolistá zelenina obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a antioxidantů. Je bohatá na vlákninu a pomáhá dostat krevní tlak na normální hladinu.

10. Avokádo

Avokádo obsahuje zdravé a tělu prospěšné látky a přispívá k čistým, neucpaným tepnám.

ochrání vaše srdce před infarktem
Foto: pexels

11. Granátové jablko

Obsahuje antioxidanty, snižuje krevní tlak a přispívá k normálnímu krevnímu oběhu. Také udržuje hemoglobin v normální hladině.



12. Skořice

Pomáhá bojovat proti srdečním onemocněním a ateroskleróze. Konzumujte ji v hojném množství, pokud chcete zhubnout.

13. Vodní meloun

Meloun hraje významnou roli v srdečním zdraví. Stabilizuje hladinu cholesterolu a obsahuje cenné antioxidanty.

ochrání vaše srdce před infarktem
Foto: pexels

14. Česnek

Látky v něm obsažené pomáhají roztahovat cévy, snižovat krevní tlak a působí jako prevence před vznikem aterosklerózy.



15. Jablka a hrušky

Toto ovoce je bohaté na vlákninu, což prospívá našemu srdci. Přispívá normální cirkulaci krve a má podobné účinky jako granátové jablko. Jablka a hrušky jsou ale levnější a snadněji se připravují ke konzumaci.

Tyhle potraviny ochrání vaše srdce před infarktem.

Jezte těchto 11 jídel a budete vypadat mladší!

Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.