Bláznivě si hlídáte každé kilo a dáváte si pozor na to, co jíte? Nebo pouze hledáte potraviny, které jsou výživné, a přitom mají málo kalorií? Podívejte se na 15 chutných superpotravin, které můžete jíst bez omezení. Tato jídla jsou bohatá na vlákninu a zároveň nízkokalorická, nasytí vás a můžete si je dopřát bez rizika přibírání na váze.

Samozřejmě platí, že vaše strava by měla být vyvážená a různorodá!

Popcorn

superpotravina

Foto: dbreen

Nebojte se popcornu! Pokud si ho budete dělat bez cukru a másla (stačí jen špetka soli), můžete ho jíst bez obav. V tomto případě jedna porce (asi jeden hrníček) obsahuje jen 31 kalorií.

Celer

superpotravina

Foto: Hans

Celerové stonky obsahují až 95 % vody! Pomůžou vám shodit přebytečná kila a detoxikovat tělo díky svým diuretickým (močopudným) účinkům.

Lilek

superpotravina

Foto: Jackmac34

Porce grilovaného nebo pečeného lilku bez oleje činí asi 24 kalorií, takže si můžete vychutnat tuto pikantní zeleninu bez jakýchkoliv omezení.

Pomeranče, grapefruity a mandarinky

superpotravina

Foto: Unsplash

Větší množství ovoce se nedoporučuje, pokud chcete snížit svoji váhu. Citrusové plody jsou zde ale výjimkou! Jsou bohaté na vlákninu, vitamín C a flavonoidy (antioxidační účinek). Tyto superpotraviny zasytí, podpoří vaše zažívání, játra, zlepší pokožku a celkově pomáhají žít zdravěji.

Vodní meloun

superpotravina

Foto: Krzysztof Puszczyński

Meloun si můžete dopřát klidně každý den, jelikož plátek obsahuje pouze 60-70 kalorií. Pomáhá vylučovat přebytečnou vodu z těla, dokáže velice dobře nasytit a navíc v létě skvěle osvěží.

Doporučujeme meloun nakrájet na kostičky a hodit společně s ledem do vody! Mňam!

Řasy

superpotravina

Foto: Pro zeny

Řasy jsou jeden z nejlepších zdrojů jódu. Jsou skvělé pro správné fungování štítné žlázy, udržují hormony na normální úrovni a brání v přibírání na váze.

Cuketa

superpotravina

Foto: Waldrebell

Jedna porce cukety je asi 42 kalorií. Její výhoda je, že normalizuje slanou vodu v těle a zlepšuje funkci střev.

TIP: Zkuste ji ogrilovat s kapkou olivového oleje a špetkou soli, zdravá dobrota.

Salátová okurka

superpotravina

Foto: Congerdesign

Okurka je nezbytnou zeleninou pro všechny, kteří chtějí zhubnout. Pomáhá totiž bojovat s otoky a budete po ní zkrátka hubenější, a to bez jakékoliv újmy.

Červená řepa

superpotravina

Foto: Pompi

Červená řepa je zdrojem živin, jako je například mangan. Pomáhá spalovat tuky, udržovat svaly a regulovat hladinu cukru v krvi. Průměrná porce má okolo 40 kalorií.

Vejce

superpotravina

Foto: Brina Blum

Vajíčka patří mezi superpotraviny, které můžete jíst ve dne i v noci bez strachu, že přiberete. Nutno zmínit, že vařená vejce jsou zdravější než smažená.

Ananas

superpotravina

Foto: Unsplash

Chcete zhubnout? Superpotravina jménem ananas je odteď váš nejlepší přítel. Enzym bromelain dokáže úspěšně odbourávat tuky a pomáhá metabolizovat (přeměňovat na energii) bílkoviny.

Jablka a švestky

superpotravina

Foto: Devanath

Jedno střední jablko obsahuje asi jen 50 kalorií. Pomáhá regulovat trávení a postará se o to, abyste se cítili nasycení. Švestky jsou bohaté na vitamín C a draslík, který udržuje srdce a cévy ve správném stavu.

Salát

superpotravina

Foto: Kaboompics

Salát můžete jíst po tunách, jelikož jeden list salátu má jen a pouze 3 kalorie! Dalším plusem je, že je to výborný zdroj kyseliny listové.

Jahody, rybíz a brusinky

superpotravina

Foto: Pezibear

Rybíz a brusinky jsou bohaté na vitamín C, zároveň je rybíz skvělý antioxidant, který pomáhá tělu zbavit se přebytečné vody. Jahody mají velmi vysokou výživovou hodnotu a pomáhají trávení a kardiovaskulárnímu systému.

Zelí, brokolice a květák

superpotravina

Foto: Congerdesign

Toto trio by mělo být vaším spojencem v boji s nadváhou. Jedna porce nakrájeného zelí má jen 7 kalorií. Zelí, brokolici a květák byste měli zařadit do svého jídelníčku až několikrát týdně. Ale jak se říká, všeho s mírou.