Zdraví a dobrý zdravotní stav by měl mít každý člověk na prvním místě, důležitější není nic – ani peníze a ani společenské postavení. Bez zdraví nemůžeme mít nic, zdraví se nedá koupit a měli bychom na něj neustále myslet a pečovat o něj. A protože vždycky je co zlepšovat a učit se, připravili jsme si pro vás 5 způsobů, jak mít „zdravější já“. Nikdo váš zdravotní stav nemůže ovlivnit a hlavně zlepšit tak, jako vy. Opravdu je důležité se o své tělo starat – jak zevnitř, tak zvnějšku. Tohle jsou rady, které si může vzít k srdci opravdu každý v jakémkoliv věku a rozhodně tím připěje svému zdraví.



Zdravější JÁ

zdravější já
Foto: pixabay

1. Upravte si jídelníček.

Ne nadarmo se říká, že jste to, co jíte. To, co jíte celý život, jak se stravujete, se odráží na vašem zdravotním stavu. Objektivně zhodnoťte váš jídelníček a pokud například každý den konzumujete klobásy, selský rozum vám napoví, že to není správné. Neříká, že je máte vyhodit z jídelníčku, když je milujete, ale omezit je a tak to funguje se vším. Pokud si ji dáte jednou za týden, nebude to správně, ale tělu neuvěřitelně ulevíte a ono vám v budoucnu poděkuje. Zkuste například slaké čokolády nahradit zdravým mlsáním, ale občas si i tu oblíbenou čokoládu dopřát.

Pijete málo? Zvyšte svůj příjem vody například o skleničku denně. Postupně můžete přidávat, rozhodně si polepšíte! Pokud vám voda nechutná, přidejte si do ní citron.

zdravější já
Foto: pixabay



2. Pohyb je zdravý, hýbejte se!

Zdravější já znamená pohyblivější já. Jakákoliv aktivita, při které se hýbete a obecně sport jsou neskutečně zdravé. Neříkám, že pokud vám je 70 let, máte začít chodit do posilovny, vůbec ne. Vše je o přiměřenosti, choďte každý týden na krátkou procházku, postupně můžete prodlužovat a chodit častěji. Bude se vám lépe usínat a někdy i při sportu zapomenete na všední problémy a starosti. Vezměte psa, případně děti a vydejte se na procházku – klidně rychlou chůzí. Nebo sežeňte partnera a začněte chodit každý čtvrtek na badminton, uvidíte, jak dobře vám bude a tělo bude rozhodně spokojenější. A až si lehnete k televizi, budete vědět, že si to zasloužíte!

3. Choďte pravidelně k lékaři.

Tuto radu moc lidí nechce slyšet, ale je velmi důležitá. Tím, že budete prabidelně navštěvovat lékaře, vaše zdravější já bude mnohem spokojenější. Pokud jste nemocní nebo vás něco trápí, nenechávejte si to pro sebe, akorát na tom budete hůř. Doktoři dokáží nejlépe pomoci (samozřejmě ne vždy). Záleží, co vás trápí. Pokud je to ale něco vážného, rozhodně k doktorovi zajděte. Některé problémy mohou ukazovat úplně na něco jiného.

Nebojte se a vyražte. Budete potom rádi, že jste překonali svůj strach.

zdravější já
Foto: pixabay



4. Poslouchejte své tělo.

Příroda stvořila lidské tělo tak, že pokud se mu něco nelíbí, dá to najevo. Poslouchejte ho, snažte se mu porozumět a pokud se ozve, zkuste něco změnit nebo příjít na problém. Pokud například sportujete a bolí vás kolena, ale vy stejně sportujete dál protože je to přece zdravé, není to správná cesta. Je na čase něco změnit.

5. Milujte.

To, jakou máte psychiku, souvisí s vaším zdravím. Pokud bude nepřátelští, arogantní a zlí, nebudete mít přátele a budete sami. Samota není nic veselého a bez lásky člověk nebude šťastný a proto ani zdravý. Pečujte o své přátele, vztahy, rodinu..

zdravější já
Foto: pixabay

Zdravější já a 5 rad, jak jej dosáhnout. Vyzkoušíte to?

Podívejte se na 21 překvapivých věcí, které působí na naše duševní zdraví.