Některé dny jsou veselé, máte skvělou náladu, máte spoustu nových nápadů a pořád se smějete. Pak jsou tu ale dny, kdy byste se nejraději zahrabali do postele a nevylezli. Není ale škoda promrhat jeden den jen kvůli tomu, že nemáte dobrou náladu? Pojďme se podívat, jak si zlepšit náladu a to hodně rychle.

Jak si zlepšit náladu?

Není vůbec nic zvláštního, pokud máte špatnou náladu, zrovna v dnešní době. Podle psychologů špatná nálada může přijít z různých důvodů. Zapomněli jste na něčí narozeniny, nevydrželi jste dietu, dostali jste málo likes na facebooku nebo je jen špatné počasí.

Podle studie psychologie na ABS News, část našeho individuálního štěstí je předurčena genetikou a až 40 % může být ovlivňováno našimi každodenními myšlenkami a pocity. To znamená, že určitými činnostmi můžeme změnit naši náladu a zde je 7 způsobů, jak svoji náladu zlepšit za méně než deset minut.

1. Poslouchejte hudbu

jak si zlepšit náladu
Foto: pexels

Poslouchání hudby opravdu dokáže zlepšit vaši náladu k lepšímu. Při poslechu je důležité, se neptat sám sebe „jsem teď šťastná?“, ale vychutnávat si zážitek a do hudby se vcítit a prožívat ji. Takže si lehněte do postele, zapněte hudbu a vypněte. Dobrá nálada se musí dostavit!



2. Smějte se

Je prokázáno, že smích zvyšuje látku dopamin v mozku, což je chemikálie, která zvyšuje náladu. A smíchem také dostáváme do těla více kyslíku a ochlazuje to náš organismus. A to má za následek pozitivn a uvolněný pocit. Tak příště, až budete ve špatné náladě, zkuste si pustit nějkou komedii nebo vtipné video na YouTube. Budete se cítit mnohem lépe!

3. Choďte ulicemi

jak si zlepšit náladu
Foto: Katri Niemi via flickr

Zaručený způsob, jak si zlepšit náladu. Nebuďte doma, oblékněte se a jděte ven. Choďte ulicemi a pozorujte lidi. Usmívejte se na ně a určitě se vám úsměv vrátí. Můžete přemýšlet o tom, jaký mají život, co se skrývá za jejich tváří, každý má jiný příběh a nebo kam mají zrovna namířeno. Stejně pomáhá také procházka lesem, tam ale potkáte zaručeně méně lidí. Pokud chcete klid a čas sami pro sebe, jděte pro změnu do lesa, třeba k rybníku. A poslouchejte přírodu, ten klid a možná sem tam nějaké to zvířátko.



4. Uklízejte

Znáte ten pocit, kdy se rozhlédnete po bytě a všude je nepořádek? No to se potom nedivte, že máte špatnou náladu. Uklízením si ji určitě zlepšíte. Za prvé se zaměstnáte, sebe i vaše myšlenky a za druhé se budete cítit lépe v čistém, uklizeném prostředí. Nemusíte uklízet celý den a dělat opravdu velký úklid. Stačí půl hodinky pouklízet pár věcí. Sebrat oblečení, uklidit stůl a možná i vyluxovat. Hned bude vaše nálada lepší, věřte mi 🙂

Youtuberka a blogerka Beautylife by Aja radí, jak si udržet dobrou náladu

Podívejte se na její blog pro skvělé rady a tipy.

Blog –> beautylife-byaja.blogspot.cz

5. Obejměte někoho

jak si zlepšit náladu
Foto: pexels

Objímejte lidi, svoje kamarády, rodinu, přátelé! Když stimulujete tlakové receptory v kůži, snížíte stresové hormony v těle. A také to, že se dotýkáme někoho jiného, stimuluje oxytocin, který má také pozitivní účinky na anši náladu. Také se doporučuje tření čela, rukou, krku, jelikož masáž, kterou si uděláte sami, snižuje srdeční frekvenci a snižuje také hormon v našem těle, zvaný kortizol.



6. Přemýšlejte o pozitivních věcech

Každý večer, ráno nebo přes den, to je na vás, si vzpomeňte na pozitivní věci, co se vám staly, nebo které vás potěšily. Prý pokud na ně budete myslet, připomenete si ten pocit, který jste měli, když se ta daná věc stala. Můžete si také založit blok, do kterého si budete tyto věci psát a poté si je můžete zpětně prohlížet a číst. Přidejte třeba i vzpomínkové fotky. Úsměv zaručen. 🙂

7. Choďte k psychologovi

Ne, nejste blázen, pokud tam chodíte. Naopak, někomu se vypovídat a říct mu o všem negativních věcech je lepší, než je držet v sobě a někdy později vybouchnout. Někdy máte špatnou náladu bez důvodu a už si neumíte pomoct sami, obraťte se tedy na odborníka, který vám jistě pomůže a bude vám lépe.

Líbí se vám tyto tipy, jak si zlepšit náladu? Pokud máte nějaké vlastní, určitě nám je pošlete. Můžeme je potom zařadit do dalšího článku 🙂

Přečtěte si také náš článek o tom, Jak na hluboký spánek.



Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.