Dlouhé vlasy jsou touhou snad 99% žen. Která z nás by si nepřála mít krásné husté a dlouhé vlasy? V televizních reklamách nám neustále nabízejí speciální šampony, masky nebo oleje, které nám mají pomoct. Přemýšlely jste ale někdy nad tím, jak získat dlouhé vlasy přírodní cestou? Zkuste začít u vašeho stravování. Jídlo délku vlasů také ovlivňuje!

Dali jsme dohromady seznam sedmi jídel, které vám pomohou získat dlouhé vlasy a ještě díky nim budete zdravější.

Losos

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Omega-3 mastné kyseliny stimulují fulikuly obsažené ve vlasech, posilují je a rostou potom mnohem rychleji. Kromě toho losos obsahuje železo a vitamín B12, které opět podporují růst vlasů.

Ústřice

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Ústřice jsou královnami zinku, který podporuje růst a lesk našich vlasů. Je jasné, že si tuto pochoutku nemůžeme dopřávat každý den. Dobrou alternativou je hovězí maso (játra) a maso vepřové.

Kuřecí maso

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Kuřecí je skvělým živočišným proteinem, který potřebujeme k výrobě keratinu. Keratin je látka, která je obsažená ve vlasovém vláknu z 80 %. Nedostatek bílkovin způsobuje nejen zástavu růstu vlasů, ale i jejich vypadávání. Stejně dobrým zdrojem bílkovin je i maso krůtí nebo králičí.

Přečtěte si také: 10 chyb, kterým se vyvarovat, když chcete mít krásné vlasy

Vejce

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Vejce obsahují nezbytné látky pro růst vlasů a udržování normálního stavu vlasů, jako jsou bílkoviny a biotin.

Mandle

jak na dlouhé vlasy

Foto: pexels

Mandle obsahují vitamín E, který aktivuje růst vlasů a posiluje je. 30 gramů mandlí (asi 15-20 kousků) obsahuje 70% denní normy. Navíc mandle obsahují takové látky jako biotin, mastné kyseliny a vitamín B.

Dýňová semínka

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Dýňová semínka jsou skvělým zdrojem vitamínů B1, B2, B3 a B4. Také B5 i B6. Pokud máte málo vlasů, zařaďte do jídelníčku dýňový olej.

Přečtěte si také: 10 skvělých a jednoduchých účesů pro dlouhé vlasy, které zvládne každý

Čočka

jak na dlouhé vlasy
Foto: kitchn

Čočka je bohatá na železo. Takže miska čočkové polévky obsahuje asi polovinu denní potřeby železa. Kromě toho obsahuje zinek, cholin (normalizuje přívod krve do pokožky hlavy) a další užitečné prvky.