Kolikrát za rok zkoušíte nějakou novou dietu, která zní složitě a spíš vás jen stresuje? Hubnutí nemusí být složité a náročné. Vše, co musíte udělat, je vytvořit si jednoduché návyky, které vám s hubnutím pomohou. Zde je 8 vědecky potvrzených tipů, jak zhubnout a dosáhnout vaší ideální váhy.

1. Stačí 30 minut cvičení denně

Dobrá zpráva pro lenochy – vědci z Univerzity v Kodani zjistili, že cvičení, které trvá 30 minut denně vám pomůže shodit o 25 % více váhy, než kdybyste cvičili celou hodinu.

2. Jezte pomalu a vědomě

V současném uspěchaném světě se i z jídla stalo něco, co chceme rychle odbýt. Paradoxně ale rychlé jezení snižuje pocit nasycenosti, což vede k tomu, že se přejídáme. Ve chvíli, kdy si váš mozek všimne, že jste sytí, jste toho už snědli víc, než vaše tělo reálně potřebuje.

food-salad-restaurant-person

3. Nejezte u televize nebo počítače

Podle časopisu American Journal of Clinical Nutrition zvyšují televizní reklamy na jídlo naši chuť k jídlu a způsobují tak přejídání. Když jíme u televize nebo počítače, tak navíc ani nevěnujeme pozornost tomu, co jíme, a neuvědomíme si často, kolik jsme toho už snědli.

4. Vyhněte se přetopeným místnostem

Podle článku zveřejněného v časopise Obesity Reviews existuje souvislost mezi nižším vystavením chladu a zvýšenou obezitou. Když je nám zima, tak se naše svaly stahují, aby vytvořily teplo, a zároveň tak pomáhají spálit pár kalorií navíc. Tak to funguje nejen, když jsme v chladném prostředí, ale i v mírně teplém prostředí. Ale pokud se pohybujete v přetopených místnostech, pak se tělo nemusí vypořádávat s horšími podmínkami a spaluje méně energie.

5. Čtěte složení potravin

Informace o složení a obsahu jednotlivých živin mohou být velmi užitečné na vaší cestě k ideální váze a zdravému životnímu stylu. Studie zveřejněná v časopise Journal of Consumer Affairs udává, že lidé, kteří pravidelně čtou informace na etiketách snadněji hubnou. Platí to především pro ženy mezi 37 a 50 lety.

food-nature-autumn-nuts

6. Jezte více jogurtů a ořechů

Výzkumy naznačují, že konzumace jogurtu a ořechů je pro dlouhodobější zhubnutí účinnější než konzumace ovoce a zeleniny.

7. Jezte pálivé jídlo

Chilli papričky a další pálivé jídlo a koření vám také pomohou zbavit se přebytečných kil, protože zrychlují váš metabolismus. Kajenský pepř navíc pomáhá snižovat chuť k jídlu a rychleji spalovat kalorie.

8. Pijte vodu

Voda hydratuje naše tělo, napomáhá docílit pocitu sytosti a zrychluje metabolismus. Tohle všechno podporuje hubnutí. Klinické studie prokázaly, že dvě sklenice vody před jídlem pomáhají snižovat váhu a bojovat s obezitou.

Jak zhubnout stehna, zadek nebo břicho? Přečtěte si naše další články:

Přečtěte si také naše další články: