Otázka „Kolik hodin denně bych měl spát“ je stará jako lidstvo samo. Nezisková organizace National Sleep Foundation a 18 prominentních vědců a výzkumníků z oboru zdravotnictví prošli společně přes 300 studií zaměřených na spánek, aby se pokusili tuto otázku konečně zodpovědět. Kolik hodin spát, když je vám 18, 30 nebo 45 let?

Stručná odpověď je samozřejmě „Přijde na to“. Neexistuje perfektní číslo, které by se hodilo na každého. Nicméně nová zpráva organizace National Sleep Foundation zveřejnila aktualizovaný seznam doporučené doby spánku pro všechny věkové kategorie. Níže si můžete jejich doporučení přečíst.

kolik hodin spat

Doporučená doba spánku podle věkových kategorií

  • Novorozenci (0-3 měsíců): 14-17 hodin denně.
  • Kojenci (4-11 měsíců): 12-15 hodin denně.
  • Batolata (1-2 roky): 11-14 hodin denně.
  • Předškoláci (3-5 let): 10-13 hodin denně.
  • Školáci (6-13 let): 9-11 hodin denně.
  • Teenageři (14-17 let): 8-10 hodin denně.
  • Mladší dospělí (18-25 let): 7-9 hodin denně.
  • Dospělí (26-64 let): 7-9 hodin denně.
  • Starší osoby (65+): 7-8 hodin denně

 

U nejširší věkové skupiny, dospělých, zůstává doporučená doba spánku nezměněná, což dává smysl vzhledem k tomu, že i dřívější výzkumy ukazovaly, že průměrná doporučená doba spánku dospělých je 7 hodin. Zpráva organizace National Sleep Foundation nicméně přidala další dvě věkové kategorie – mladší dospělí a starší osoby. Zpráva také nově doporučuje mladším věkovým skupinám více spánku. Mít dostatek spánku bohužel není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Dostatek spánku je ale pro naše zdraví nezbytný, proto se snažte spát tak dlouho, jak můžete.

 

Převzato z Lifehacker.