Článek s tipy na jednoduché cviky se samozřejmě hodí kdykoliv, ale je to právě nový rok, kdy jej využijeme nejvíc. Taky jste si dali předsevzetí cvičit? Já ano a rozhodně ho plánuju plnit co nejdéle! Tohle cvičení není nijak náročné, a když taky začnete trochu lépe jíst, kila půjdou dolů, co nevidět.

1. Prkno (cvičení na břišní svaly)

jednoduché cviky

  1. Zvedněte se na ruce a kolena, pak nohy natáhněte. Váhu těla držte jen na špičkách nohou a na předloktí (nebo na rukách).
  2. Protahujte své břišní svaly a střídavě zvedejte obě nohy, jednu po druhé.
  3. Prkno držte alespoň minutu. Nezohýbejte se a držte rovná záda.



2. 30-60-90 (břišní svaly a nohy)

jednoduché cviky

  1. Lehněte si na záda s rukama pod hlavou a nohy držte u sebe.
  2. Aniž byste je pokrčili, zvedněte obě nohy do úhlu 30°. Zatněte břišní svaly, ale neohýbejte se v pase. V této poloze se 3x zhluboka nadechněte.
  3. Zvyšte úhel na 60°. Zůstaňte v této poloze, opět se 3x zhluboka nadechněte a pak nohy zvedněte do polohy 90°. Držte tuto polohu.
  4. Opakujte celou sérii pozadu (90-60-30). Nezapomínejte vtahovat břicho směrem k zemi.

3. Pozice kobry (na zadek a záda)

jednoduché cviky

  1. Lehněte si břichem na zem, nohy mějte u sebe. Pokrčte ruce v loktech a jejich natažením se vytáhněte nahoru.
  2. Nadechněte se, opatrně se vzpřimte v pase a vytáhněte trup nahoru, hlavu držte také vzpřímenou. Vydržte v této poloze aspoň 30 vteřin, potom s výdechem tělo uvolněte.



4. Kobylka (zadek a boky)

jednoduché cviky

  1. Lehněte si na břicho, bradu položte na zem. Ruce nechte po stranách těla a dlaně položte na zem. Natáhněte nohy a šlapky, jak nejvíc to jde.
  2. Nadechněte se, pomalu zvedejte nohy, jednu po druhé. Při výdechu je pokládejte na zem.

5. Svíčka (na břicho)

jednoduché cviky

  1. Lehněte si na záda, nohy pokrčte v kolenech a tiskněte je směrem k hrudníku.
  2. Pomalu natáhněte nohy nahoru, záda si držte rukama. Vydržte v této poloze 30-60 vteřin.




Dali jste si náročné předsevzetí a teď si nejste jistí, jestli ho zvládnete? Podívejte se na náš článek „Jak si vytvořit jakýkoliv zdravý návyk (a skutečně ho dodržovat)„.