Kdo by nechtěl být oblíbený? Všichni chceme, aby nás lidé měli rádi. Nikdy se člověk nezavděčí všem, ale existuje jeden zaručený způsob, jak to udělat, aby vás lidé měli rádi a byli jste u nich oblíbení.
1 zaručený způsob jak docílit, aby vás lidé měli rádi
Spoustu lidí v podnikání mluví o tom, jak toho dosáhnout. Prý ví, jaká cesta k tomu vede. V obsahovém marketingu je to všechno o poskytnutí skvělých informací. Ve společnosti je to vše o vysílání správných názorů. V osobním životě jde o to, že projevujete velké nadšení a radost.
Mluvit, mluvit, mluvit, mluvit, mluvit, mluvit.
Já, já, já, já, já, já, já, já, já. Pořád jenom já.
Znovu a znovu. Lidé jsou spokojení, když mluví o svém já.
Proč lidé – inteligentní lidé – v tom pokračují? Rádi o sobě mluví? Odpověď: Protože to, že o své osobě, jim dodává skvělý pocit, podle průlomového výzkumu na Harvardské univerzitě.
Vědci, kteří zkoumali mozky lidí, kteří vedli rozhovory s druhými, zjistili, že pokaždé, když člověk mluví o sobě, mozku se rozsvítí pozitivní a zábavné centrum.
Vědecký výzkum také ukázal, že se vám budou líbit druzí lidé, pokud jim dáte možnost mluvit o sobě. Zkrátka lidé rádi poslouchají slova, které se jich týkají. Zejména pokud se jedná o pozitivní slova.
Podle článku v časopise o osobnosti a sociální psychologii:
Lidé kteří kladou více otázek jsou oblíbení u svých partnerů, s kterými vedou konverzace. Když jsou lidé nuceni klást více otázek, vyvine se u nich vyšší reakce, jsou nuceni nějakým způsobem reagovat. To zachycuje poslech, porozumění a péči. A to lidé v podvědomí vnímají pozitivně.
Jinými slovy, pokud chcete, aby vás lidé měli rádi, klaďte jim otázky, pozorně jim naslouchejte a ptejte se na věci, které se jich týkají.
To, co platí v osobním životě, platí v podnikání a životě pracovním.
Podnikatel, který bude neustále mluvit o své osobě a své firmě, nezaujme tolik zákazníků a lidí než podnikatel, který se zaměří právě na zákazníka, bude mu pokládat otázky a následně pozorně naslouchat jeho odpovědi a požadavky.
Nemluvte o sobě, ale naslouchejte tomu druhému a snažte se mluvit o něm.
Zde je základní pravidlo:
Ptejte se.
Naslouchejte.
Ptejte se.
Krátce promluvte o sobě.
Opakujte dle potřeby.
Postupujte podle tohoto vzoru a lidé vás budou mít rádi víc a víc. Budou od vás kupovat produkty, pokud se jedná o vztah kupujícího a prodávajícího.
Varování: Otázky tipu „Chcete nejvyšší kvalitu za nejlepší cenu?“ nebo „Co kdybych vám řekl, že byste mohli snížit náklady o 50 procent?“ jen lidi obtěžují. Soustřeďte se na pokládání upřímných otázek.
Už víte jak na to, aby vás lidé měli rádi. 🙂
Kladete si otázku, jak mít lepší život? Podívejte se na náš článek Jak se zbavit negativního myšlení a stát se pozitivním člověkem.