Vztahy jsou krásná věc, ale bohužel to není jen o tom pozitivním. Každá mince má dvě strany a stejně tak i vztah. Žárlivost je jedna z věcí, která se v určité formě vyskytuje všude. Pokud jste ve vztahu bez žárlivosti nebo znáte někoho, kdo ve vztahu nemá ani trošku žárlivosti, není to úplně dobře, alespoň malá žárlivost je důkazem toho, že je tam láska. Naopak druhý extrém je taky špatně, přílišná žárlivost vztah nabourá, narušuje a kazí. Pokud se s tím potýkáte, povíme vám, jak to zlepšit a dostat se z chorobné žárlivosti.

Přečtěte si také: Vyberte si nejšťastnější pár a my vám prozradíme něco o vašem vztahu



Žárlivost ve vztahu aneb 10 způsobů, jak se s ní poprat

žárlivost
Foto: pixabay

1. Základem je důvěra

Pokud si vzájemně budete věřit, nebudete mít důvod žárlit. Snažte se si nelhat, informovat se o důležitých věcech a budujte vzájemnou důvěru, která pokud se naruší, špatně se získává zpět.

2. Komunikujte

Pokud víte, že je tu nějaký problém, ať už z vaší nebo ze strany vašeho partnera, mluvte o tom. Neduste to v sobě, zbytečně pak můžete vybouchnout. Nejhorší je, když ten druhý ani nemá tušení, že je nějaký problém.

3. Zbytečně se neprovokujte

Ženy i muži občas dělají to, že schválně flirtují, aby protějšek žárlil, to je ale přece úplně zbytečné a hlavně ve chvíli, kdy víte, že tím vašeho partnera naštvete a že je příliš žárlivý. Jestli si nemůžete pomoct a máte nutkání flirtovat, raději se s partnerem rozejděte. Asi pro vás zase tak důležitý není, když i přesto máte potřebu flirtovat a tendenci „užívat si“ jinde.

4. Zaměstnejte se

Jestli jen sedíte doma a přemýšlíte, co váš partner zrovna dělá v práci a představujete si to nejhorší, je to určitě špatná strategie. Dělejte něco a přijdete na jiné myšlenky.

5. Travte čas spolu

Jestli jste spolu jen jednou týdně a zbytek dní spolu netrávíte, možná se užíráte představami, co v pátek večer dotyčný dělá a proč není s vámi. Jako partneři byste převážně měli čas trávit spolu, samozřejmě ne být spolu 24 hodin týdně, ale spíše buďte spolu, budete víc v klidu.



6. Jednejte v klidu

Pokud máte nějaké podezření a bojíte se, hlavně nebuďte výbušní a bezdůvodně nedělejte scény. Vždy se snažte udržet si kladnou hlavu a klid.

7.  Nedělejte nic za zády svého protějšku

Už vás napadla myšlenka, že se mu/jí podíváte do mobilu, do kabátu, do počítače a radši si i zkontrolujete, co dělá, když není s vámi? Tak na to rychle zapomeňte, řítíte se do propasti a ke konci vztahu.

8. Chovejte se tak, abyste nemuseli žárlit

Víte, že žárlivost můžete ovlivnit i vy? A to tak, že se budete chovat tak, aby váš partner neměl důvod chodit jinam nebo se po někom koukat. Zařiďte si to tak, abyste byli oba spokojení a bylo vám spolu dobře.

9. Pracujte na sobě

Často chorobně žárlí lidé, kteří si nevěří a mají nějaké psychické problémy. Vyřešte si to nejdříve sami v sobě.



10. Navštivte odborníka

Pokud cítíte, že jste na tom špatně, začněte to řešit odborně. Psycholog je první volbou a pokud se s partnerem domluvíte, můžete zkusit i partnerskou poradnu.

Zdravá žárlivost je v pořádku, tak se snažte ji udržet.

Přečtěte si také: Jak na žárlivost: 10 tipů jak nežárlit a být tolerantní