Jedna z nejvíce nepříjemných věcí, která se může stát v restauraci, je, že si něco objednáte a dostanete něco jiného. Překvapivě existuje jedna restaurace, která nabízela přesně tuto službu. „Restaurace špatných objednávek“ (parafráze na knihu Restaurace mnoha objednávek) fungovala v Tokiu ve čtvrti Toyosu District a jako obsluha zde pracovali staří lidé s demencí. Ano, čtete správně, staří lidé s demencí.

Základní myšlenkou této pop-up restaurace, která fungovala pouze omezeně od 2.-4. června 2017, bylo, že personál, který trpěl demencí, mohl zapsat Vaši objednávku chybně. Když to ale víte předem, změní to vaše vnímání těch, kteří trpí touto mozkovou nemocí. Donutí Vás to uvědomit si, že i pacienti s touto nemocí mohou být funkčními členy naší společnosti.

Staří lidé s demencí jako obsluha restaurace

Známá food blogerka Mizuho Kudo navštívila „restauraci špatných objednávek“ a byla z ní unešena. Původně si objednala hamburger a dostala gyoza knedlíčky, které byly překvapivě vynikající. Kudo také říkala, že číšníci byli usměvaví a vypadali, že si svou práci velice užívají.

Právě teď plánuje jeden z organizátorů Maggie’s Tokyo (Japonská verze britského Maggie’s Centres) další pop-up akci, bude se konat v září na světový den Alzheimerovy choroby (21.9.).


Zdroj: Mizuho Kudo

Zdroj: news.yahoo.co



Zdroj: news.yahoo.co

Zdroj: news.yahoo.co

Zdroj: news.yahoo.co

Zdroj: news.yahoo.co

Zdroj: Mizuho Kudo

Zdroj: news.yahoo.co

Zdroj: news.yahoo.co