Ranní vstávání nemámev lásce snad nikdo, pokud zrovna není víkend a my nespíme do dopoledních hodin. Jindy to ale může být noční můra a my vám dáme tipy, jak si takové ranní vstávání vylepšit a dokonce snad i užít. Pokud naše tipy zkusíte, dejte nám vědět do komentářů, jak vám pomohly a pokud vás napadne něco dalšího, rozhodně nám to tam taky napište.



Jak zažít skvělé ranní vstávání?

ranní vstávání
Foto: pexels

1. Pamatujte si tohle: není to jen o tom spát dlouho a dobře. Pokud jste spáč, ani tohle vám nebude stačit a vstávání bue pořád stejně otravné.

Je to vše o strategii a správném naladění. Pokud se vám vše podaří nastavit podle potřeb, bude se vám vstávat krásně, slibuji.

2. Přestaňte požívat kofein pozdě večer a to samé platí pro alkohol.

Pokud chcete dosáhnout opravdu kvalitního spánku, přestaňte pít nebo jíst věci, které obsahují kofein po osmí hodině. To znamená kávu, energetické nápoje nebo dokonce čaj. Pokud to budete dělat dál, usnete pozdě a váš spánek nebude dostatečně dlouhý. A co se týče alkoholu – je dokázáno, že brání v kvalitním spánku, tak ten taky vyřaďte, ani skleničku červeného si nedávejte tak pozdě.

3. Přestaňte v posteli sledovat seriály.

Pokud budete používat postel pro jiné věci, než jen spánek (a sex), váš mozek ji přestane spojovat s uvolněním a klidem. Raději se přemisťte se seriálem do obýváku. V žádném případě se v posteli neučte, bude se vám ale opravdu velmi špatně spát.

4. Připravte si oblečení na další den.

Výhoda spočívá v tom, že si můžete o pár minut přispat déle a nebudete ve stresu, že nestíháte. Navíc se nebudete muset rozmýšlet nad tím, co si asi dnes obléknete. Hned bude ranní vstávání snazší.

5. Začněte si stlát postel (pokud to ještě neděláte).

Je to skvělý způsob jak začít a nastartovat den. Tento malý zvyk vám opravdu může pomoci. Možná si říkáte, že je to zbytečné, ale zabráníte tak tomu, že si do ustlané postele ještě třikrát za ráno lehnete. Zkrátka ustlat a zalehnout až večer.

6. Připravte si snídani před spaním.

Připravte si snídani nebo přísady na ni před tím, než jdete spát. Opět budete mít o starost méně a vstávat se vám bude lépe.

snídaně
Foto: pexels

Inspiraci na snídani najdete tady.



7. Vypněte veškeré svítící přístroje dvě hodiny před spaním.

Melatonin je hormon, který se uvolňuje ve tmě a pomáhá nám spát. Proto ztlumte světla, nedívejte se do mobilních přístrojů jako jsou telefony nebo počítače a nechte své oči odpočívat. Pokud bez těchto přístrojů nemůžete být a nejste schopni je nepoužívat, použijte program, který snižuje vyzařování modrého světla.

8. Dejte si sprchu před spaním.

Buď sprchu a nebo lépe, horkou vanu. Uvolníte své svaly a bude se vám mnohem příjemněji spát.

9. Mobilní telefon dejte daleko od sebe.

Pokud se v noci vzbudíte a podíváte na telefon, aktuální čas vás může dostat do úzkosti a bude se vám hůře usínat a spánek bude až do rána nekvalitní. Navíc pokud na obrazovce telefonu uvidíte zprávu nebo upozornění ze sociálních sítí, začnete surfovat a je po klidném spánku.

10. Pokud nemůžete usnout, nezůstávejte v posteli.

Může to vést k úzkosti, raději vstaňte a běžte číst. To uspává.

11. Jako budík si nastavte vaší oblíbenou písničku.

Chcete se hned po ránu dobře naladit? Nechte se vzbudit písní, kterou máte v oblibě. Věřte mi, že vstanete a budete mít chuť tancovat. Rovnou se protáhněte – výborná je jóga nebo zkuste meditaci.

ranní vstávání
Foto: pexels

12. Po probuzení vypijte sklenici vody.

Věděli jste, že byste měli vypít sklenici vody nebo vody s citrónem? Doplníte tekutiny, nastartuje to váš organismus a budete se cítit mnohem lépe. A co ten dobrý pocit, že pro sebe děláte něco dobrého? 🙂 To za to stojí! Kávu si dopřejte právě až po vodě.



13. Udělejte si královskou snídani.

Asi všichni víme, že snídat bychom měli, je to zdravé. A my máme již snídani nebo přísady na ni připravené z předchozího dne. Dopřejte si opravdu dlouhý čas pro snídani, přečtěte si u ní nejnovější zprávy a hlavně nespěchejte. Vyplatí se si přivstat a opravdu si to užít. Napište do komentáře, kdo milujete snídaně?

14. Udělejte si to-do-listy na první hodiny po ránu.

Hned jak vstanete, měli byste vědět, co budete jako první v daný den dělat. Budete vědět, že se nemůžete válet v posteli a zdržovat a musíte vstávat a šup do práce.

15. Odměňte se za to, že jste vstali.

Dobrá snídaně, lahodná káva nebo šlehačkový dortík? Zasloužíte si to!

Pokud naše tipy zkusíte, dejte nám vědět, jak ranní vstávání zvládáte. 🙂

Podívejte se na 10 překvapivých důvodů, proč máte v noci špatný spánek.

Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.