Spánek je v našem životě velmi důležitý a odvíjí se od něj naše zdraví, psychická i fyzická pohoda a rovnováha. Pokud chcete být zdraví a mít se dobře, měli byste se na svůj spánek zaměřit a měl by být vaší prioritou. Pokud si dopřejete opravdu kvalitní spaní a odpočinek, vaše tělo vám poděkuje a později vám to rozhodně vrátí.

Přečtěte si také: Co je to REM spánek a proč je tak důležitý

8 tipů pro kvalitní a klidný spánek

spánek
Foto: pexels

Přečtěte si také: 10 překvapivých důvodů proč máte v noci špatný spánek

1. Spěte v pyžamu, ne nazí

Spoustu lidí spí bez pyžama v domnění, že je to nejlepší, co mohou udělat. To je ale chyba, pokud budete spát v pyžamu, v létě se do něj bude vsakovat pot a v zimě vás bude hřát, je to tedy ideální. Volte nejlépe něco volného.

2. Větrejte v ložnici

Spíte při 25 stupních a divíte se, že špatně spíte a bolí vás hlava? Ideální teplota pro spaní je cca 18 stupňů. Spěte s otevřenými  okny nebo před spaním aspoň vyvětrejte.

3. Spěte v absolutní tmě

Nic vás nesmí rušit, to znamená, že ani žádné světlo. Zatáhněte závěsy a vypněte všechna světla.

Přečtěte si také: Jak se vyspat v horku: 10 tipů pro kvalitní spánek v létě

4. Vyvarujte se přítomnosti modrého světla

Modré světlo není zdravé, to už jste určitě slyšeli. Proto odstraňte z okolí své hlavy všechna elektronická zařízení, včetně nabíječky.

5. Před spaním si dejte teplý čaj a sprchu

Připravte se na spánek tím, že si dopřejete meduňkový čaj, který vás uklidní a bude se vám díky němu lépe spát a teplá sprcha vás také trochu uspí. Pokud máte problém s nespavostí, zkuste i teplé mléko s medem a skořicí. Jednak je to velká mamka a za druhé to opravdu pomáhá a budete spát jako miminko.

6. Spěte alespoň 8 hodin

Tohle je ohrané klišé, ale je to tak. Měli byste spát 7-9 hodin, každému vyhovuje něco jiného, ale 5 je málo. Pokud to nezvládnete, dávejte si šlofíka ještě přes den, tím se také nastartujete.

7. Omezte mobilní telefon před spaním

Nekoukejte do telefonu ani do počítače 2 hodiny před spaním. Raději si čtěte nebo si povídejte s partnerem.

8. Odstraňte nežádoucí zvuky a ruchy

Nejen tma je potřeba, ale omezit i zvuky. Zabedněte se a pokud slyšíte zvuky z ulice, okna zavřete. Raději větrejte po celý den před tím, než půjdete spát.

Zkuste meditaci před spaním:

Kvalitní spánek je důležitý, neochuďte se o něj. Zaměřte se na naše tipy.

Přečtěte si také: Jak usnout v horku: 15 rad pro kvalitní spánek během léta