Cviků na břicho a rad, jak mít ploché břicho, není nikdy dost. Začněte kdykoliv, třeba po Vánocích nebo před letní sezónou. Hodí se jak pro začátečníky, tak pro pokročilé, záleží na vás, kolik opakování zvolíte. Velkou výhodou je to, že nepotřebujete žádné vybavení, jen sebe a nějaké to sportovní oblečení. Jste připraveni? Pojďte se společně podívat na cviky na břicho, díky kterým budete štíhlí a budete mít vyrýsovanou postavu. Tyto cviky se hodí pro začátečníky i pro pokročilé. U cviků na břicho je důležité, abyste je dělali správně a neničili si zbytečně třeba záda. Pokud nemáte se cvičením zkušenosti, cvičtě nejdříve s trenérem nebo s někým, kdo tomu rozumí.



Cviky na břicho, díky kterým budete mít ploché břicho

cviky na bricho
Foto: pexels

Kris Kros

cviky na bricho
Foto: pexels

Tento cvik na břicho jste už určitě někde viděli. Lehněte si na záda, zvedněte hlavu, ruce za hlavu a zvedněte také nohy. Nohama pohybujte tak, jako byste jezdili na kole a loket dávejte ke kolenu, vždy křížem, přesně tak, jako vidíte na fotce. Posilujete tak šikmé břišní svaly. Dejte si 20 opakování na každou stranu a uvidíte, že to dá zabrat začátečníkům i pokročilým. Opakování zvyšujte.

Posilování břišních svalů v planku

cviky na břicho
Foto: pexels

Plank neboli prkno je asi nejefektivnější ze všech cviků na břicho. Můžete posilovat ve dvou nebo sami. Udělejte plank, ve kterém držte půl minuty. Poté na každou stranu 10x zvedejte ruce, nejdříve na jednu stranu a poté na druhou. Zpevňujete tak celé břicho a opět posilujete šikmé břišní svaly.

Tento cvik má tu výhodu, že nezpevňujete a neposilujete pouze břicho, ale opravdu celé tělo. Pokud chcete mít ploché a vyrýsované břicho, je potřeba posilovat i zbytek celého těla.



Šikmý plank

cviky na břicho
Foto: pexels

Zaujměte postoj, jako vidíte na obrázku. Dejte jednu ruku za hlavu a přibližujte ji k zemi a zase zpátky. Svaly vás budou hodně pálit a tento cvik je opravdu funkční a zaručeně funguje na ploché břicho. Posilujete tak zejména šikmé břišní svaly.

Šikmý plank 2

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Activate Your Core (@activateyourcore),

Tady nebudete používat ruce, ale tentokrát nohy. Dělejte přesně to, co vidíte na videu. Poslujete šikmé břišní svaly i spodní.



Cviky na horní břišní svaly

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Desiree (@dansiquefitness),

Tyto cviky vám pomohou s vyrýsováním horních břišních svalů, jsou to základní cviky na břicho pro začátečníky, ale pokud zvýšíte počet opakování, hodí se i pro pokročilé.

Zkusíte tyto cviky na břicho? Takhle krásně dosáhnete plochého břicha!

Pokud potřebujete další tipy na cviky, mrkněte sem.