Baví vás běhání? Nebo jste začátečníci a rádi byste byli v běhu dobří? Jeden z největších cílů běžců je uběhnout maraton. Jenže jak uběhnout maraton, to znamená přes 42 kilometrů? To je pořádná dálka. Nemůžete od sebe chtít rychle zaběhnout tolik kilometrů, chce to plán. Ale rozhodně je to reálné. Možná už máte podanou přihlášku a přemýšlíte, jak uběhnout maraton lehce a jednoduše? Zas tak jednoduché to není, chce to vůli a trpělivost. Dáme vám tipy pro začátečníky na to, jak uběhnout maraton. Zvládnete to?



Jak uběhnout maraton?

jak uběhnout maraton
Foto: pexels



Chce to správné vybavení

Předtím, než začnete trénovat, se zaměřte na to, že potřebujete dobré oblečení, ve kterém se budete cítit pohodlně a nic vám nebude překážet. Důležitá je správná obuv, aby vás nebolely nohy a běhání bylo co nejpříjemnější. Víme, že nejlépe se běhá s hudbou v uších, která vás namotivuje k dobrému výkonu. Ale na začátku to není dobrý nápad, protože přes hudbu neslyšíte vlastní dýchání a proto vás možná někdy nepříjemně píchá v boku.



Namotivujte se

Samotný maraton je motivací, ale to nestačí. Udělejte si sešit nebo stačí poznámkový blok v telefonu, kam si budete zapisovat úspěchy, časy běhů apod. Pokud vám nevadí běhat s telefonem, stáhněte si aplikaci, která bude zaznamenávat každý váš běh a informace o něm (kudy běžíte, jak rychle, čas atd.).

Dávejte si reálné cíle

Každým během byste měli o maličko zvednout kilometry, které poběžíte. Klidně zvedejte pomalu a nebuďte na sebe příliš tvrdí. Jestli nejste zvyklí na běhání a hned se pokusíte o 10 kilometrů, pravděpodobně to nevyjde a pokud ano, další den se nezvednete z postele a běhat půjdete minimálně za 3 dny. A to je škoda ne? Chce to v klidu, pomalu a výsledky se dostaví.

Sežeňte si parťáka

Říká se, že ve dvou se to lépe táhne a při běhání to platí taky. Budete se vzájemně motivovat, hecovat a nebudete to chtít vzdát. Někdy vzniká problém v tempu. Každému z vás vyhovuje něco jiného, ale to se dá sladit. Vyzkoušejte a uvidíte. Každopádně určitě sdílejte své úspěchy s ostatními a vzájemně se motivujte k lepším výkonům.



Přizpůsobte jídelníček

Pokud se pustíte do trénování a chcete maximalizovat svoje výsledky a výkony, zjistěte si něco tom, jak správně jíst. Rozhodně zvyšte příjem čisté vody a zařaďte větší množství hořčíku. Po běhání doplňte cukry ovocem a klidně si dopřávejte ovocné šťávy, ve kterých je cukru hodně, ale těch správných cukrů.

K tomu všemu budete potřebovat také hodně trpělivosti a vůle, ale až ten maraton opravdu zaběhnete, budete na sebe hrdí, že jste něco dokázali a uměli to dotáhnout až do konce!

Tohle jsou tipy pro začátečníky na to, jak uběhnout maraton. Dejte nám vědět, jestli se do toho pustíte!

Další užitečné tipy najdete tady.