Chcete vědět, jak zhubnout břicho? Nedaří se vám zhubnout po Vánocích, po dětech nebo během sedavého zaměstnání? Nebo se blíží léto a vy chcete vypadat v plavkách vážně dobře? Pokud vás trápí pár kilo navíc na vašem břiše, dáme vám 30 opravdu účinných tipů na to, jak zhubnout břicho. A slibujeme, že výsledek uvidíte opravdu brzy. Jen musíte být trpěliví, vytrvalí a jít si za svým cílem. Ale my věříme, že to zvládnete. Článek si uložte do záložek a před létem, až budete hubnout do plavek, si ho znovu přečtěte a připravte plán. Držíme vám palce!




Jak zhubnout břicho: 30 tipů, jak se zbavit nadbytečného tuku

Těchto 30 tipů opravdu funguje, doporučujeme vám je mezi sebou kombinovat pro ještě větší účinek. Na každého funguje něco jiného, je to tedy individuální a je potřeba zkoušet a poznávat, co funguje nejlépe právě u vás. Podívejte se, jak zhubnout břicho!

jak zhubnout bricho
Foto: pexels

1. Po ránu vypijte sklenici teplé vody

Nejlépe si do ní přidejte ještě citron. Ráno se krásně proberete a zrychlíte metabolismus, což je při hubnutí břicha žádoucí. Pokud se vám z teplé vody dělá špatně, určitě se do ní nenuťte. Můžete si zkusit chvíli zvykat, ale důležité je do sebe nějakou tu vodu ráno dostat.

2. Dělejte kardio

Abyste zhubli tuk na břiše, musíte se hýbat! Choďte na procházky, běhejte, tancujte, zkrátka dělejte vše, u čeho se zapotíte. A hlavně – musí vás to bavit. Pokud si myslíte, že když budete posilovat, zhubnete, tak to jste na omylu. Jen vám porostou svaly a tuk zůstane.

Přečtěte si také: 6 efektivních cviků jak zhubnout boky, zatímco sedíte na židli

3. Posilujte břišní svaly

Ke kardiu přidejte ještě posilování. Začněte zlehka a posilujte třeba 10 minut denně, časem budete navyšovat čas i počet opakování. Zhubnete a dočkáte se třeba i vyrýsování. Nezapomeňte ale kombinovat s kardieem. Jděte si třeba na 20 minut zaběhat a pak chvíli posilovat, účinky bude ještě větší.

jak zhubnout břicho
Foto: pixabay

4. Cvičte na lačno

Věděli jste, že pokud budete cvičit na lačno před jídlem, okamžitě pálíte tuky a až potom cukry? To chceme! Opět platí, že pokud je vám to nepříjemné a není vám po tom dobře, nenuťte se do toho a klidně se nejdříve nasnídejte, ale dejte si něco malého a lehkého. Třeba ovoce s jogurtem.

5. Meditujte

Jestli se za hubnutím budete honit a upnete se na to, neustále se budete vážit a měřit, ničeho nedosáhnete, psychika je totiž silnější. Proto doporučujeme cvičení propojit s meditací, která vás dostane do pohody a klidu. Klidně ke svému cvičení přidejte ještě jógu!

6. Pijte hodně vody

S vodou to nepřehánějte, ale její nedostatek je taky problém, zpomalujete tak celé tělo. Pokud cvičíte a jste v daný den aktivní, vody byste měli vypít více! Cca 2-3 litry a pokud je horko, tak klidně ještě více.



7. Nehladovte

Pokud nebudete jíst, jídlo si budete zakazovat a budete hladovět, tělo si začne dělat zásoby a rozhodně nezhubnete. Je to mýtus, který bychom rádi vyvrátili. Jezte a budete hubnout!

8. Přestaňte jíst smažené a sladké

Tohle je snad nad slunce jasné, pryč se smaženým (nahraďte třeba pečeným) a se sladkostmi! Samozřejmě to neznamená, že se budete trápit a nikdy si nic nedáte. S mírou je to v pořádku, zkuste třeba nezdravé sladké doplnit zdravější alternativou, na internetu je receptů dost.

9. Neomezujte se

Sladké si sice nedávejte, ale určitě si ho neodpírejte, zkuste ho nahradit něčím zdravějším. Jestli to nemůžete vydržet, občas si klidně něco dejte, jen v menších porcích. Když si dáte jednou za čas váš oblíbený dort, uspokojíte své chutě i mysl a budete spokojení, zároveň si nic nebudete vyčítat.

10. Zažeňte hlad

Pokud máte pocit, že moc jíte, ujistěte se, že máte opravdu hlad. Někdy je hlad, jak se říká, převlečená žízeň. Tak zkuste vypít sklenici vody a možná to přejde. Nebo si dejte žvýkačku, ta taky pomáhá.

11. Jezte vařené jídlo

Nemyslete si, že když budete jíst jen syrovou zeleninu, suchou rýži a kuřecí, je to dobře. Naopak! Vařte pestře, vyváženě a nejezte jen syrovou stravu, to vám dobře neudělá. Teplé do žaludku musí být, to říkávaly už naše babičky.

12. Pijte bylinný čaj na hubnutí

Vaší běžnou stravu doplňte bylinným čajem, který obsahuje bylinky, které podpoří vaše hubnutí, ale rozhodně si dávejte 1-2 denně, nemyslete si, že je to zázrak a že budete jen pít čaj, nebudete nic dělat a shodíte 5 kilo, to ne. Je to jen doplněk wstravy, který vám může pomoct.



13. Pozor na sůl

Sůl pomáhá zadržovat vodu v těle a to může být v oblasti břicha problém, pozor na to, solte s mírou. Pokud víte o tom, že solíte více, pijte opravdu hodně čisté vody.

14. Večer příjem omezte

Alespoň 2 hodiny před spaním nejezte a pokud to nemůžete vydržet, dejte si jen nějakou zeleninu, ale ne moc. Pamatujte, že syrová zelenina nadýmá, tak na to pozor.

Přečtěte si také: Jak zhubnout stehna za pár týdnů: ověřené tipy od modelek Victoria’s Secret

15. Snídejte

Snídaně je důležitá a pokud milujete sladké, dejte si třeba nějaké zdravé lívance s ovocem ráno, přes den to vyběháte a budete spokojení. V žádném případě ale nevynechávejte snídani!

Pokud nevíte, co snídat, inspirujte se tady: 3 zdravé a chutné snídaně, které si můžete dopřát na několik způsobů

16. Pijte ovocné a zeleninové šťávy

Klidně k snídani nebo po tréninku/cvičení/kardiu. Doplníte energii, cukry, ale ty zdravé. Díky šťávám se vám zlepší i zdravotní stav, protože do sebe dostanete dostatečné množství ovoce a zeleniny. Volte častěji šťávy zeleninové, protože ty v sobě neukrývají tolik cukru jako ty ovocné.

17. Každý týden choďte do sauny

Sauna je výborný lék a pomůže i s vyplavením špatných látek, díky tomu se vám bude lépe hubnout. Výborný relax a pokud se pořád ptáte, jak zhubnout břicho, saunu nesmíte vynechat. Sauna váš udrží v dobré formě a kondici.

18. Vsaďte na spalovač

Nesmíte na ně spoléhat, ale mohou vám pěkně pomoci při shazování kil. Samozřejmě u toho musíte cvičit, to je jasné.



19. Jídelníček dodržujte vždy

Jestli vás cvičení opravdu nebaví nebo vám nejde, nevadí. Jídelníček je mnohem důležitější, ten neporušujte vůbec. Jak zhubnout břicho? Rozhodně si hlídejte to, co jíte! Říká se, že 80 % je strava a 20 % je cvičení.

20. Konzumujte chilli

Poslouží stejně jako spalovače, akorát je to více přírodní cesta. Chilli je navíc opravdu zdravé!

21. Necvičte jen břicho

Pokud si myslíte, že když se cvičením zaměříte pouze na břicho, půjde to, ale to je omyl, nepůjde! Musíte cvičit komplexně celé tělo, aby hublo rovnoměrně. Nevynechávejte proto nohy, záda nebo třeba ruce.

22. Dávejte si pozor na bílkoviny

Zvlášť když cvičíte, na kvalitní bílkoviny nezapomínejte! Luštěniny, vajíčka, oříšky, mléčné výrobky, maso atd. Zejména po cvičení si dopřejte!

23. Nevynechávejte sacharidy

Někdo si může myslet, že když vynechá úplně všechny sacharidy, půjde to jako po másle. Mýtus, tělo sacharidy potřebuje, například z ovoce. Vyhněte se bílému cukru, ale sacharidy jako takové, jsou dobré, třeba v rýži.

jak zhubnout břicho
Foto: pixabay



24. Kupte si motivační oblečení

Chcete zhubnout jednu až dvě velikosti? Kupte si takové oblečení, do kterého se jednou chcete vejít. Přece to nevzdáte, když už jste za to utratili tolik pěněz! Taková motivace funguje. Nedávejte si ale na začátek příliš vysoké cíle, mohlo by to působit spíše demotivačně.

Přečtěte si také: 10 jednoduchých cvičení, jak zhubnout stehna a zadek

25. Veďte si deníček

Pište si pocity, pokroky, ale i selhání, kila, centimetry, co vás ve vaší cestě překvapilo, zklamalo apod. Další účinná motivace. Pište si i přesné míry a pozorujte, jak se posouváte dopředu.

26. Nemusíte jíst pravidelně

Jedná se o mýtus! Důležité je, jak to vyhovuje vám. Určitě byste měli konzumovat každý den ovoce a zeleninu a mít jedno teplé jídlo a dodržovat pitný režim. Jezte, když máte hlad.

Přečtěte si také: Jak zhubnout: 20 tipů na životosprávu, cvičení i recepty, které vám pomohou

27. Hodně jezte ořechy

Oříšky jsou výborným zdrojem kvalitních tuků, které vaše tělo potřebuje, dávejte si ale pozor, kolik jich jíte. Bohatě stačí hrst denně. Pokud byste jich jedli více, mohli byste mít až příliš vysoký příjem tuku a přibírat a to nechceme.



28. Nebojte se oleje

Jak zhubnout břicho? Olejujte! Tedy pokud je olivový, avokádový, semínkový nebo řepkový. Používejte ho a vůbec si nemyslete, že vám uškodí, ba naopak! Do salátu výborná věc.

29. Vyhněte se kupovaným tyčinkám

Vypadají jako zdravé, plné skvělých živin, ale přitom jsou plné cukru. Vyrobte si je raději doma a granolu si také upečte.

Přečtěte si také: Tipy na rychlé zdravé svačiny: do práce i na výlet pro celou rodinu

30. Choďte narovnaně

Možná, že vaše bříško nevypadá tak zle, zkuste se narovnat a chodit vzpřímeně, uvidíte, že to tak hrozné není, jen se hrbíte a to nevypadá příliš dobře.

Tak už víte, jak zhubnout břicho? Vyzkoušejte některé z našich 30 tipů a dejte nám vědět do komentáře, jak se vám to povedlo.