Spánek je velice důležitým aspektem, který ovlivňuje náš zdravotní stav a celkově to, jak se cítíme a jak jsme spokojení. Kvalitní spánek je neuvěřitelně významný a měli bychom se na něj soustředit. Ukážeme vám, na co všechno se zaměřit a jak si celkově zlepšit život. Netušili byste, jaké maličkosti stačí ke zlepšení spánku a jak se vám okamžitě zvedne kvalita života. Budete spokojení, plní energie, elánu, budete se cítit dobře a budete zdraví!

Přečtěte si také: Jak se vyspat v horku: 10 tipů pro kvalitní spánek v létě



Nemůžete usnout? 8 tipů na kvalitní spánek

spánek
Foto: pexels

1. Vyvětrejte

Není nic horšího než spát v přetopené místnosti. Výzkumy říkají, že ideální teplota pro spánek je 18 stupňů, proto se snažte tuto teplotu udržovat a před spaním vyvětrejte, abyste usínali při čerstvém vzduchu.

2. Pijte před spánkem meduňkový čaj

Meduňka uklidňuje a díky ní se vám bude lépe usínat. Zkuste si před spaním dát šálek tohoto lahodného čaje nebo zkuste teplé mléko s medem, ale to ne každému chutná.



3. Spěte v pyžamu i nazí

Měli byste střídat spánek v pyžamu (hlavně v létě), kdy se váš pot vsákne právě do pyžama a tím je vaše tělo ochlazováno. Nazí spěte třeba v zimě, oproti pyžamu je to mnohem pohodlnější, protože vás nic netlačí a vaše tělo může „dýchat“.

4. Pryč s modrým světlem

Asi víte, že mobilní telefon i nabíječku byste měli mít daleko od hlavy, protože to ovlivňuje váš spánek. Všechny spotřebiče byste měli mít co nejdál.

5. Nejezte v noci

Co se stane, pokud se těsně před spaním najíte? Vaše tělo celou noc tráví, pracuje a nemůže odpočívat. Jezte maximálně 2 hodiny před tím než si půjdete lehnout.

Přečtěte si také: Jak usnout v horku: 15 rad pro kvalitní spánek během léta



6. Nepijte v noci

Pokud se před spaním hodně napijete, bude vás to budit a akorát budete chodit na záchod a navíc zbytečně moc zatěžujete ledviny.

7. Dejte si koupel

Studená voda probouzí, tu si nechte na ráno, ale dejte si krásně teplou sprchu, která vás uvolní a připraví do postele, bude se vám pak krásně spát.

8. Choďte spát ve stejnou hodinu

Pokud se naučíte chodit spát v podobnou hodinu, vaše tělo si navykne a bude vědět, že jakmile se vaše hodina blíží, připraví se na spánek. Bude se vám pak mnohem lépe usínat, uvidíte!

Můžete také zkusit další bylinky a přírodní medikamenty, které vám pomohou při usínání. Nejlepší ale je zkusit všechny tyto tipy a v nejhorším podnikat další kroky. Dobrou sladkou noc!

Kvalitní spánek je důležitý, tak se na něj zaměřte a zlepšete si život a celkové zdraví!

Přečtěte si také: Co je to REM spánek a proč je tak důležitý