Co uděláte jako první ráno, když se vzbudíte? Jdete si hned dělat snídani a i u její přípravy jste ještě v polospánku? Špatně! Správné ráno začíná cvičením. Ranní cvičení patří mezi nejlepší nakopávače a je velmi zdravé, navíc pokud si zacvičíte už ráno, protáhnete svaly, můžete se u toho v klidu probudit a budete už mít první aktivitu dne za sebou, tudíž ranní cvičení přináší i dobrý pocit!



Ranní cvičení je skvělým zdravým nakopávačem

ranní cvičení
Foto: pixabay

Ukážeme vám 5 cviků, které je skvělé dělat po ránu, můžete se inspirovat a vyzkoušet je.

1. Stoj na jedné noze

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Adéla Tauchmanová (@adela_tauch),

Po ránu jsme zpomalení a naše tělo je ztuhlé, proto je potřeba ze začátku nedělat žádné prudké pohyby a začít zlehka, například tímt stojem. Střídejte vždy po pár sekundách jednu nohu, pak druhou, mějte u toho zavřené oči a vnímejte své dýchání. Tento cvik je zdravý proto, protože vás uklidní, vaše tělo se začne pomalu hýbat a vy vnímáte svaly ve vašem těle. V klidu si při tomto cviku přehrajte v hlavě, co vás dneska čeká a na co se můžete těšit. Uvidíte, že se budete cítit hned lépe.



2. Kobra

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Centrum Třešňovka (@centrumtresnovka),

Tento cvik určitě všichni znáte, krásně si tím protáhnete záda i břišní svaly. Toto cvičení je po ránu skvělé pro páteř, která je po celé noci ztuhlá a tak je potřeba trochu rozhýbat. Zkuste v tom vydržet alespoň 5 minut a budete krásně protažení a určitě budete mít příjemnější ráno.

3. Vzpor na jedné ruce

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Move Your Body (@moveyourbody_studio),

Pokud máte po ránu zájem si dát trochu do těla, zpevnit se a zpotit, zkuste vzpor, ale ne ten klasický, střídejte ruce, které si nezapomeňte před tím protáhnout (hlavně zápěstí!). Není to lehký cvik, ale zároveň nic, co by působilo jako šok pro vaše tělo. Věřte, že když vydržíte minutu na každé ruce, je to výkon. Vážně zpevníte všechny svaly ve vašem těle a hlavně ve chvíli, kdy budete tento cvik dělat pravidelně. Tak co, pustíte se do ranního cvičení?

4. Klasický most

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Nikol (@greenfitnurse),

Možná si říkáte, že most po ránu nejste schopni udělat, ale když to budete zkoušet, po pár dnech se vám to podaří a uvidíte, jak vám to bude příjemné. Opět je tento cvik skvělý kvůli výraznému protažení celého těla a zároveň posilujete i svou výdrž.



5. Turecký sed

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Aquapalace Praha (@aquapalace.praha),

Další z lehčích cviků, kde si spíše odpočinete, probudíte a protáhnete se. Dávejte si pozor na to, abyste měli rovná záda a kolena tlačte k zemi, nezapomeňte pravidelně dýchat. Protáhněte si krk, ruce a klidně zůstaňte v této pozici až 10 minut. Zažijete ranní cvičení spojené s klidným relaxem.

Vyzkoušíte ranní cvičení?

Cviky pro krásná a hubená stehna a zadek.