Ne nadarmo se říká, že jste to, co jíte. Ať tomu věříte nebo ne, je prokázáno, že jídlem a stravou se toho dá v těle hodně ovlivnit a změnit, vyléčit a pokud budete jíst to správné, můžete předcházet vzniku vážných nemocí. Pojem superpotraviny vznikl v poslední době a označuje potraviny, které mají super schopnosti, hodně vitamínů a látek, které našemu tělu prospívají. Ukážeme vám několik superpotravin, které byste měli rozhodně zařadit do vašeho jídelníčku a pravidelně je konzumovat. Třeba jsou některé dokonce vaše oblíbené. Tyto superpotraviny jsou zdravé, zdraví prospěšné, blahodárné a nemusíte se omezovat v množství (samozřejmě čeho je moc, toho je příliš a to platí pro všechno, takže vše s mírou).

Přečtěte si také: 10 důvodů proč dodržovat správný pitný režim



Superpotraviny, které vám pomohou předcházet vážným nemocem

Některé potraviny možná znáte a bude pro vás překvapením, že jsou na tomto seznamu a řadí se mezi superpotraviny, možná je totiž konzumujete každý den. 🙂

superpotraviny
Foto: Canva

Jahody

Jahody obsahují velké množství vitamínu C a jsou jedny z největších antioxidantů. Pokud se chcete vyhnout předčasnému stárnutí, často je konzumujte. Vybírejte si je hlavně v létě, když jsou ty české.

Citróny

Citrón dokáže výborně nakopnout a dodat hodně vitamínu C. Přidávejte do vody, jen si dávejte pozor na sklovinu. 30 minut po páření citrónu byste se měli vyhnout čištění zubů.

Borůvky

Borůvky jsou silnými antioxidanty, které vám pomohou, když máte střevní potíže, protože dokážou zklidnit střeva.

Přečtěte si také: Nemoc jménem celiakie: 10 faktů i mýtů

Chia semínka

Chia semínka nám pomáhají s hydratací, protože na sebe dokážou navázat hodně vody.



Chilli

Všechno, co pálí, je zdravé! Chilli papričky jsou skryté afrodiziakum a pomáhají při hubnutí, protože zrychlují metabolismus.

Avokádo

Avokádo obsahuje velké množství zdravého tuku. Je to kalorická bomba, ale neuvěřitelně zdravá. Pokud chcete mít zdravé srdce, konzumujte ho hojně.

superpotraviny
Foto: pixabay

Vejce

Spoustu vitamínů a hlavně bílkoviny, to je to, co naše tělo potřebuje. A nebojte, nezvyšují cholesterol.

Hořká čokoláda

Kvalitní hořká čokoláda pomáhá s redukcí stresu. Konzumujte čokoládu alespoň se 75 % kakaa.



Broskve

Pro hydrataci si nadělte broskve. Pomáhají i při hubnutí.

Paprika

Vitamín C i B najdete v paprikách všech barev, navíc obsahují draslík, vápník a železo.

Kapusta

Kapustu má ne každý rád, protože si ji pamatuje ze školní jídelny, ale ona je tak zázračná. Obsahuje velké množství vlákniny, takže blahodárně působí na naše střeva.

Zelený ječmen

Pokud chcete tělo očistit od špatných látek a detoxikovat, vsaďte na ječmen. Ten můžete pít nebo užívat v tabletách.

Tyhle superpotraviny byste měli konzumovat často, abyste zůstali zdraví. Schválně, kolik jich za týden sníte?

Přečtěte si také: Ráno dělá den: 9 zásad zdravé snídaně