Zdravá snídaně by měla být základem každého dne. Nastartuje organismus a výhodou je, že i když držíte dietu nebo se hlídáte ve stravě, můžete si dát něco sladkého, protože to za den lehce spálíte. Zdravá snídaně může mít spoustu variant a možností a my vám je teď ukážeme – můžete si vybrat mezi slanými a sladkými snídaněmi a pochutnáte si vy i děti. Co si tedy dát, abyste zůstali zdraví a měli dostatek energie? Základem je, abyste v žádném případě snídani nevynechávali, to je největší chyba, které se lidé dopouštějí.



Zdravá snídaně na 10 způsobů

zdravá snídaně
Foto: pixabay

Pamatujte si, že správná snídaně by se měla skládat z bílkovin, sacharidů a tuků – měla by být vyážená a pestrá. Sami musíte odpozorovat, co vašemu tělu vyhovuje nejvíce. Nasnídat byste se měli do hodiny poté, co vstanete.

1. Vajíčka

Pokud jste příznivcem slaných snídaní, udělejte si vajíčka, která jsou plná bílkovin a jsou zdravá! Vajíčka natvrdo, omeleta, míchaná vajíčka nebo snad zastřené vejce? Doplňte o šunku, sýr, avokádo nebo třeba uzený losos. Dejte si k tomu pořádnou dávku zeleniny.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Amy Kritzer 🔯 Jewish Food (@whatjewwannaeat),

2. Smoothie

Nestíháte nebo potřebujete něco, co nebudete kousat? Rozmixujte ovoce a aby byla snídaně výživná, přidejte například konopný protein a ořechy, které obsahují cenné tuky.



3. Lívance

Ráno je dovolená i sladká snídaně! Připravte si lívance – jak na ty zdravé? Rozmačkejte banán, smíchejte ho s moukou, medem a vajíčkem a na kokosovém oleji tvořte placičky. Podávejte s čerstvým nebo sušeným ovocem, oříšky nebo kousky čokolády.

4. Ovoce

Klidně si jen nakrájejte ovoce, ale pozor, nejezte ho samotné. Namáčejte si ho třeba do ořechového másla. Výborným snackem je sušené ovoce, které vám doplní energii i zažene chuť na sladké.

5. Pomazánky

Pomazánky jsou skvělou volbou! Můžete je jíst se zeleninou nebo namazat na kousek tmavého chleba. Vyzkoušejte tvarohovou, tuňákovou nebo třeba pažitkovou.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Klára Michalová (@sklarouvkuchyni),

6. Kaše

Teplé do břicha je vždycky správně. Nekupujte si v obchodě směsy na kaše, ale udělejte si vlastní. Jednoduše opražte ovesné vločky, zalijte je mlékem a poté přidávejte to, co máte rádi. Kakao, ořechy, ořechové máslo, ovoce, med, javorový sirup a podobně.



7. Ořechy

Ořechy v sobě skrývají kvalitní tuky! Dejte si je, ale nezapomeňte je doplnit o kus ovoce nebo třeba zeleninu. Nejlepší volbou jsou vlašské ořechy, pistácie, kešu, makadamové ořechy (na ty pozor, obsahují opravdu hodně tuků) nebo třeba mandle. Poměrně oblíbenou novinkou jsou ořechová másla. Vyzkoušejte!

8. Jogurt

Udělejte si jogurtovou směs. Jogurt, ořechy, ovesné vločky, med a nějaké ovoce. Mňam! Doplňte i kousky hořké čokolády.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Just Spices (@justspices),

9. Od každého trochu

Kousek ovoce, kousek zeleniny, ořechy, sýry, šunka a kus čokolády – zkrátka od každého kousek.



10. Slané placky

Cuketové, batátové, brokolicové nebo mrkvové placky? Stačí nastrouhat základní surovinu, přidat vejce, sůl, pepř, mouku a koření – z těsta tvoříme placičky, které smažíme na olivovém nebo slunečnicovém oleji.

Zdravá snídaně může být jednoduchá a chutná.

Inspirujte se a udělejte si 3 chutné snídaně.