Zdravý životní styl a jeho dodržování je trendem poslední doby, který ovšem stojí za to! Zdraví máme jen jedno a zdravotní stav nás ovlivňuje po všech stranách – po fyzické i psychické. Zdravý životní styl neznamená hladovění nebo odpírání, naopak. Jde o vyváženost i užívání a uspokojení našich chutí a potřeb. Pokud žijete opravdu nezdravě, měli byste si uvědomit, že to nikam nevede a měli byste zmírnit. Potřebujete pomoct? Ukážeme vám 10 skvělých tipů, které vám pomohou zdravý životní styl udržet.



Zdravý životní styl, který vás bude bavit: 7 užitečných tipů

zdravý životní styl
Foto: pexels

1. Pitný režim

Pitný režim je pro naše tělo velmi důležitý z dlouhodobého hlediska. Tělo je tvořeno z velké části vodou a proto je potřeba ji neustále doplňovat. Nesmíte to ale zase přehánět, pijte neperlivou čistou vodu, pravidelně celý den a vyhněte se slazeným nápojům, dejte přednost farmářským šťávám, které smíchejte s vodou, třeba perlivou. Občas si tu colu dejte (třeba na Vánoce), ale soustřeďte se na to, aby to bylo zřídka.

2. Zkuste půst

Tělo a orgány v něm neustále pracují. Je skvělé, když si jednou za čas mohou odpočinout. Zkuste půst, nejdříve jednodenní a pak zkuste třeba třídenní, uvidíte, že vám bude dobře. Zbavíte se vody, kterou možná zadržujete a zhubnete pár kilo, co je ale hlavní, že si tělo opravdu odpočine a pročistí. Nezapomeňte ale pít hodně vody a můžete přidat také bylinné čaje. Před tím, než se do půstu pustíte, se nechte zkontrolovat od lékaře.

3. Mlsejte s mírou

Většina z nás miluje dorty, chipsy a další pochoutky. Určitě neříkáme, abyste je ze svého života úplně vyřadili, to by totiž nefungovalo. Jen tyto dobroty, které nejsou pro naše draví dobré, omezte. Budete si toho pak více vážit a vychutnáte si to.



4. Jak je to s alkoholem?

Nikdo neříká, že musíte být abstinenti a alkoholu se nesmíte ani dotknout. Dávejte přednost červenému vínu, které je pro naše zdraví nejlepší a když už pijete tvrdý alkohol, s mírou. Nepijte moc často, ale občas vám to neublíží. Vždy u pití alkoholu pijte i dostatek vody a alkohol nemíchejte. Jedna sklenička vína denně je ale povolená a je to naprosto v pořádku.

5. Důležitá je vyvážená a pestrá strava

Nemusíte vyřadit všechny nezdravé potraviny, jde jen o vyváženost. Většinu času byste měli jíst zdravě, pestře a přijímat dostatek kvalitních živin. Jednou za čas ale můžete zhřešit a dát si cokoliv, na co máte chuť. Poté se zase vraťte ke zdravému stravování. Budete uspokojení a vaše tělo si s tím poradí.

6. Nezapomeňte na pohyb

Ke zdravému životnímu stylu samozřejmě patří pravidelný pohyb. Nemusíte nutně trávit hodiny v posilovně, hodně choďte pěšky, občas si zaběhejte, tancujte, hrajte tenis, cokoliv, co pro vás bude i zábava, pak to nebudete brát jako povinnost.



7. Vše je o rovnováze

Zdravý životní styl neznamená, že nikdy nezhřešíte, neuděláte chybu nebo neselžete. Pokud byste jedli pořád jen zdravě, odpírali si to, co máte rádi a nikdy se nenapili alkoholu, nebudete šťastní a nebudete mít z ničeho radost. Zdravotní stav se hodně opírá o psychiku a abyste na tom byli duševně dobře, musíte si také trochu užívat. Vyberte si tedy zlatou střední cestu, převážně žijte zdravě, hýbejte se, jezte kvalitně, ale občas se uvolněte a dělejte i to, co zdravé není. Uspokojíte své potřeby, budete šťastní vy i vaše tělo!

Zdravý životní styl není žádná věda ani trápení! Zkuste to, nikdy není pozdě!

Jak si vytvořit a udržet zdravý návyk.