Dlouhé vlasy jsou touhou snad 99% žen. Snažíme se kupovat speciální šampony, masky nebo oleje, které nám mají pomoct. Přemýšlely jste ale někdy nad vaším stravováním? Jídlo délku vlasů také ovlivňuje!

Vytvořili jsme seznam sedmi jídel, které vám pomohou s tím, jak na dlouhé vlasy a ještě díky nim budete zdravější.

Losos

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Omega-3 mastné kyseliny stimulují fulikuly obsažené ve vlasech, posilují je a rostou potom mnohem rychleji. Kromě toho losos obsahuje železo a vitamín B12, které opět podporují růst vlasů.

Ústřice

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Ústřice jsou královnami zinku, který podporuje růst a lesk našich vlasů. Je jasné, že si tuto pochoutku nemůžeme dopřávat každý den. Dobrou alternativou je hovězí maso (játra) a maso vepřové.

Kuřecí maso

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Kuřecí je skvělým živočišným proteinem, který potřebujeme k výrobě keratinu. Keratin je látka, která je obsažená ve vlasovém vláknu z 80 %. Nedostatek bílkovin způsobuje nejen zástavu růstu vlasů, ale i jejich vypadávání. Stejně dobrým zdrojem bílkovin je i maso krůtí nebo králičí.

Vejce

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Vejce obsahují nezbytné látky pro růst vlasů a udržování normálního stavu vlasů, jako jsou bílkoviny a biotin.

Mandle

jak na dlouhé vlasy

Foto: pexels

Mandle obsahují vitamín E, který aktivuje růst vlasů a posiluje je. 30 gramů mandlí (asi 15-20 kousků) obsahuje 70% denní normy. Navíc mandle obsahují takové látky jako biotin, mastné kyseliny a vitamín B.

Dýňová semínka

jak na dlouhé vlasy
Foto: pexels

Dýňová semínka jsou skvělým zdrojem vitamínů B1, B2, B3 a B4. Také B5 i B6. Pokud máte málo vlasů, zařaďte do jídelníčku dýňový olej.

Čočka

jak na dlouhé vlasy
Foto: kitchn

Čočka je bohatá na železo. Takže miska čočkové polévky obsahuje asi polovinu denní potřeby železa. Kromě toho obsahuje zinek, cholin (normalizuje přívod krve do pokožky hlavy) a další užitečné prvky.