Znáte to, někdo vás naštve, nic vám nejde nebo máte prostě špatnou náladu. Stává se to každému a ani nemusíte mít důvod. Pro tyto případy vám přinášíme spoustu tipů, jak se zrelaxovat. A to během pěti minut! Bude to fungovat i když máte důvod k naštvání, smutné nebo špatné náladě. Vyberte si způsob, který použijete ke zlepšení nálady a zrelaxování. Pokud nefunguje, zkuste další. Je to o psychologii osobnosti – vy tomu věříte a navíc myslíte na něco jiného. Musíte ale chtít. Pokud jste se zrovna s někým pohádali a vaří se to ve vás, musí to spíše samo odeznít než že by vám pomohly tyhle rady. Použijte je i ve chvíli, kdy se cítíte unavení a bez energie. Potřebujete odpočinek, ale zrovna jste například v práci a nemáte na něj čas? Tohle vám pomůže!

Kontrolní otázka: Máte ve schránce 100 nepřečtených e-mailů, flek na košili a nestíháte práci? Ideální čas na odpočinek a zmírnění stresu pro vás!



Jak se zrelaxovat?

jak se zrelaxovat
Foto: pexels

 

1. Pijte zelený čaj, který vám dodá energii. Vybírejte si kvalitní, sypaný zelený čaj, který dodá tělu kvalitní látky v podobě Theaninu.

2. Dejte si kostičku hořké čokolády. Ta rozhodně zlepšuje náladu a ještě uspokojíte své chuťové buňky.

3. Zkuste si dát lžíci medu, který působí proti úzkostem a depresím. Navíc má antibakteriální účinky!

4. Je libo kousek manga? Zkuste u toho zavřít oči a představit se na lehátku na pláži. 

5. Žvýkejte žvýkačku, známá metoda pro snížení a eliminaci úzkosti.



6. Meditujte. Skvělá aktivita pro zklidnění a chvilkové zamyšlení. Ideálně si z k tomu pusťte i meditační hudbu.

7. Dýchat! To je asi nejúčinnější věc, jak se zrelaxovat. Dýchejte z hluboka, pomalu, do břicha a každý výdech vnímejte a soutřeďte se. Lepší?

8. Udělejte si z palce a ukazováčku špetku a mačkejte. Oblíbená aktivita na uklidnění, kterou používají i herci.

9. Zkuste kreativní vizualizaci. Zavřete na pět minut oči a představte se na louce, plné květin, stromů, vůní, létajících motýlů, ticha a tepla. Po pěti minutách otevřete oči a měli byste se cítit lépe. Jde ale o opravdu dobrou koncentraci.

10. Prostě zavřete oči. Nic neuvidíte, nic vás nebude vysávat. Zavřete je na tak dlouho, jak jen budete potřebovat. 



11. Udělejte si masáž rukou.

12. Mačkejte antistresový míček. Pokud ho vlastníte, hrajte si s ním, mněte ho, mělo by vás to zklidnit.

13. Opláchněte si tváře studenou vodou. Hlavně v případech, kdy jste v opravdu velkém stresu a klepete se.

14. Učešte si vlasy. Ne, to není vtip! Pohyb česání může způsobit uvolnění těla.

15. Buďte sami. Sami se sebou, přemýšlejte a soustřeďte se pouze na sebe a svůj mozek, tělo. Nejlépe ještě jdete na velmi klidné místo – les, louka, rybník..

Potřebujete další tipy?

16. Jděte na sluníčko, které vám dodá vitamín D a nabyje energií. 

17. Buďte zorganizovaní. Někdy vás může vystresovat to, že nestíháte, máte kolem sebe nepořádek a proto si ukliďte, vše srovnejte a budete se cítit lépe.

18. Dělejte jógu. Dlouhodobě opravdu pomáhá uvolnit tělo i mysl a být v klidu.

19. Běžte si zaběhat. Pusťte do sluchátek energickou hudbu a myslete jen na běh, na nic jiného. Spot navíc pomáhá vždycky. Budete uklidnění, příjemně unavení a budete mít dobrý pocit, že jste pro sebe něco udělali.

20. Pokud nemáte rádi běhání, dejte si svižnou procházku.

21. Pište si deník. Pište si své pocity, myšlenky, nápady, vše co vás napadne. Uvidíte, že když to hodíte na papír, budete mít pocit, jako kdybyste se někomu svěřili.



22. Poslouchejte hudbu. Ale zapomeňte na pomalé smutné písně! Pořádně veselé písničky, které vás nabudí. Pokud máte rádi klavír, i to je možno. Piano bez zpěvu a uvidíte, jak budete v klidu a v pohodě.

23. Tancujte! Komu by nezlepšoval náladu tanec?

24. Zkuste si přičichnout ke květinám. Je to zvláštní druh terapie, který může zabrat.

25. Pomazlete se se svým zvířecím miláčkem – to musí pomoci každému!

26. Povídejte si s kamarády. Zapomenete na starosti a budete s těmi, kteří vás mají rádi.



27. Začněte plánovat dovolenou. Budoucí výlet nebo cestování vás navnadí, namotivuje a vy se budete těšit! Tak šup do práce, kam vyrazíte?

Tohle jsou způsoby, jak se zrelaxovat – efektivně!

Podívejte se na 5 účinných kroků, jak být produktivní!

Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.