Ležíte v posteli a nevíte, jak usnout? V hlavě se vám točí jedna myšlenka za druhou a nemůžete zaboha zabrat? Nejste první ani poslední. Nespavostí občas trpí více než čtvrtina české populace. Podívejte se na 10 jednoduchých rad, jak usnout do 30 sekund. Je to jednoduché a podaří se vám díky tomu během chvilky tvrdě usnout.

Jak usnout do 30 sekund?

jak usnout
Foto: pixabay

1. Před spaním si čtěte knížku

Jeden z nejlepších způsobů jak usnout je zachoulit se do peřin, ztlumit světla a začít si číst knížku. Nemusí to být nic složitého, vlastně čím nudnější knížka, tím lepší 🙂 Čtení pomáhá navodit spánek a je dobré také v tom, že kniha nevyzařuje modré světlo jako například televize nebo displej mobilu. Světlo z obrazovek totiž pomáhá ke tvorbě hormonu melatoninu, který nás udržuje bdělými. Až přístě nebudete moct usnout, vyzkoušejte se začíst v knížce. Uvidíte, že se vám po 10 minutách budou zavírat oči.




2. Choďte spát pravidelně v určitou hodinu

Když si určíte čas, ve který chodíte pravidelně spát, vaše tělo si na něj navykne. Bude se vám dařit usnout daleko rychleji a zároveň budete druhý den v daleko větší fyzické i psychické kondici. Pevný čas spánku pomáhá naší mysli začít odpočívat, jako to mají například malé děti. Vyzkoušejte to, když si vytvoříte tento návyk, tak usnete do několika sekund.

 
jak usnout rychle

3. Jezte zdravěji

Už vás nebaví, jak se všude píše o zázračných dietách? Nás také ne. Nicméně, správná strava přispívá velkým dílem ke zdravému a hlubokému spánku. Vědci dokázali, že pokud začnete jíst víc ovoce a zeleniny, tak zlepšíte kvalitu svého spánku. Ovoce a zelenina obsahují hodně hořčíku a draslíku, které jsou nezbytné pro kvalitní spánek.

Pokud vaše stravovací návyky nejsou zrovna nejzdravější, zkuste některé z přírodních doplňků, které obsahují složky podporující snížení stresu a napomáhají uklidnění organizmu. Jedním z čistě přírodních doplňků je Dreamly. Složení je čistě z přírodních látek takže si můžete být jisti, že vaše tělo podpoříte ke spánku čistě přírodní cestou.

4. Vyvětrejte si v ložnici

Jak nejrychleji usnout? Vyvětrejte si v ložnici! Čerstvý chladný vzduch (ale ne příliš chladný) nám pomáhá usnout rychleji. Před spánkem se nám mírně snižuje tělesná teplota, a proto je dobré mít v ložnici spíše chladnější a čerstvý vzduch. Uvidíte, že se vám bude spát lépe.

5. Zacvičte si jógu před spánkem

Není nic lepšího, než nechat vaše tělo před spánkem pořádně zrelaxovat. Jóga patří mezi osvědčené způsoby, jak nechat odpočinout svému tělu a zklidnit tepovou frekvenci. Pokud večer nemůžete usnout, zkuste si zacvičit pár cviků jógy a uvidíte. A pozor, jóga není jenom pro holky, jak si mnozí myslí!

Podívejte se také na: 15 zaručených tipů jak rychle usnout

jak usnout

6. Meditujte

Meditací zklidníte svou mysl a vyčistíte si hlavu. Jsou to hlavně myšlenky a stres, které vám brání usnout. Když vás trápí nespavost, vyzkoušejte si každý večer před spánkem krátce zameditovat. Uvidíte, jak rychle usnete.

7. Dejte si teplé mléko

Rada našich babiček, která má ale něco do sebe. Není to ani tak o tom, že by mléko mělo pozitivní vliv na naše tělo, ale spíš o psychologickém efektu. Teplé mléko ve vás navodí vzpomínky na rané dětství a budete se najednou cítit příjemně unaveně. Tohle je sice babská rada od našich babiček, ale funguje spolehlivě.




8. Omezte kofein

Vyvarujte se většině látek stimulujících bdělost. Kofein je obsažen nejen v kávě, ale také v čaji nebo čokoládě. Mějte to na mysli a po třetí hodině odpoledne se potravinám obsahujícím kofein raději vyhněte.

9. Vypněte všechnu elektroniku

Jeden z nejlepších tipů jak usnout je vypnout ve vaší ložnici veškerou elektroniku. Zapomeňte na spaní se zapnutým mobilem na nočním stolku nebo nedejbohu u polštáře. Dejte ho pokaždé do režimu letadlo nebo ho celý vypněte. Uvídíte, jak se vám najednou bude spát daleko lépe.

jak usnout

Podívejte se také na: 15 zaručených tipů jak rychle usnout

 

10. Zainvestujte do pořádných závěsů

Pokud se chcete opravdu tvrdě vyspat, tak si pořiďte pořádně silné závěsy. Není nic horšího než světlo měsíce, pouličních lamp nebo brzkého svítání. Ačkoliv máte zavřené oči, světlo venku proniká skrz vaše víčka až do mozku, který se pomalu začíná probouzet.




Jak usnout ve stresu

Máte stres v práci a před spaním se vám v hlavě honí myšlenky, co všechno musíte udělat? Naučte se, jak usnout ve stresu. Tady je několik jednoduchých triků, jak nejrychleji usnout po náročném dni:

  • Sepište si na před odchodem z práce na papír všechny nedokončené úkoly, které nosíte v hlavě. Vyprázdníte si tak hlavu a nebudete muset večer přemýšlet nad tím, co jste dnes zapomněli nebo nestihli udělat. Vše, co vás ruší od spánku, najdete druhý den ráno napsané na papíře.
  • Srovnejte si priority vašich úkolů. Napište si na papír všechny vaše úkoly a projekty a oznámkujte si je písmeny A, B nebo C. Áčka jsou to, co byste měli řešit v první řadě a co má přímý vliv na to, jaké máte cíle. Béčka jsou důležité úkoly, které je potřeba řešit po tom, co máte vyřešená áčka. A céčka jsou úkoly, které mohou dnes počkat a svět se nezblázní.
  • Vytvořte si předěl mezi prací a volným časem. Každý den si najděte čas na činnost, která vytvoří pomyslnou hranici mezi vaší prací a volným časem. Může to být nakupování, sport, procházka se psem, telefonát s rodinou nebo třeba sklenka vína s přáteli. Po tom už neotvírejte maily a nevracejte se k práci.
  • Uvědomte si, že zase myslíte na práci. Když se během večera přistihnete, že zase myslíte na práci, přestaňte. Možná si říkáte, co je to za radu. Ale když se naučíte uvědomit si, že myslíte na práci, můžete se i naučit vědomě toto chování vypnout. Jak? Když vás přepadnou myšlenky na práci, řekněte si dost a začněte se soustředit na to, abyste začali přemýšlet nad něčím jiným a zabavili mozek. Opravdu to funguje.

jak usnout ve stresu

Každý čtvrtý člověk občas trpí nespavostí

Nemůžete spát? Nejste sami. Věděli jste, že až 25% české populace trpí občas nespavostí? Nekvalitní spánek má přitom přímý vliv na vaše fyzické i psychické zdraví. Důsledkem nespavosti je nejen únava, ale také poruchy soustředění a paměti. Lidé, kteří špatně spí, jsou náladoví, podráždění a v neustálém napětí. V práci jim chybí motivace a kromě psychických příznaků se u nich mohou objevovat i bolesti hlavy nebo poruchy zažívání.




Nenechte to dojít tak daleko a naučte se ovládat svůj spánek pomocí našich tipů. Doufáme, že teď už usnete rychle a váš spánek bude dlouhý, kvalitní a sladký. Dejte nám vědět do komentáře, jestli vám naše tipy pomohly usnout.