Time management je v životě velmi důležitý, pokud chcete být produktivní a úspěšní. Bez správné organizace nic nebudete stíhat a tím pádem nebudete ani spokojení. Jestli chcete mít šťastný osobní i pracovní život, zkroťte čas a pojďte si zorganizovat všechny vaše aktivity, my vám s tím pomůžeme, máme pro vás totiž 8 tipů, které vám s organizací času pomohou. A i když žijete v chaosu a máte pocit, že se to nikdy nezmění, nebojte, jde to!

Přečtěte si také: Do práce bychom měli chodit jen 4 dny v týdnu, tvrdí vědci



8 tipů na skvělý time management aneb buďte produktivní

time management
Foto: pixabay

1. Dávejte si malé cíle

Pokud si budete dávat příliš vysoké nebo nerealistické cíle, nebudete je stíhat a budete demotivovaní tím, že je nemůžete zvládnout. Jeden velký cíl si rozdělte na menší a ty postupně plňte.

2. Pořiďte si diář nebo zapisujte do kalendáře

U organizace času je nesmírně důležité psát si všechny povinnosti a schůzky, které musíte zvládnout. A protože jich většinou není málo, je fajn, si je zapsat a mít třeba v mobilu upomínky, které vám je připomenou. Je jedno, jestli kalendář bude papírový nebo elektronický, hlavně, abyste nějaký měli.

3. Vytvářejte si denní to-do listy

Každý večer si sedněte ke stolu a určete si, co všechno chcete nebo musíte druhý den zvládnout. Rozvrhněte si den a naplánujte si všechny své aktivity. Nedávejte si jich hlavně moc, protože není nic horšího, než mít na konci dne odškrtnutou jen půlku věcí.



4. Mějte kolem sebe uklizeno

Pokud budete mít nepořádek kolem sebe i na pracovním stole, budete pak mít nepořádek i v hlavě. Udržujte čisto a pokud se vám to nedaří a jste příliš chaotičtí, určete si jeden den, kdy se úklidu pověnujete.

Přečtěte si také: 5 knih, které nastartují vaši produktivitu

5. Vstávejte brzy a večer věnujte přípravě

Úspěšní lidé vstávají brzy. Abyste to mohli praktikovat také, je potřeba mít den předem vše připraveno. Nachystejte si oblečení, připravte si jídlo na druhý den a ráno pak nebudete muset tolik spěchat a budete v klidu.

6. Dejte šanci psychoterapii

Není žádná ostuda najít si svého psychologa, kterému se vypovídáte a který vám poradí, pokud nezvládáte. Není od věci najít si také svého kouče, který vás povede.

7. Umějte odpočívat

Abyste mohli být produktivní, je potřeba také dostatečně odpočívat. Dopřejte si relax, choďte na masáže, sportujte, choďte na procházky a občas si jen tak lehněte a nic nedělejte. I to do toho patří!



8. Naučte se říkat NE

Pamatujte, že každému se nezavděčíte a že se nemusíte přetrhnout, abyste pro každého udělali vše. Pokud nestíháte nebo máte pocit, že je toho na vás už moc, nestyďte se odmítnout a říct prosté NE.

Time management je velmi důležitý! Naučte se ho ovládat.

Přečtěte si také: 20 tipů jak vydělat na internetu a nemuset chodit do práce