Období chřipek a nachlazení sice začíná až za pár měsíců, ale nachladit se v létě není nic neobvyklého. Pokud budete jíst tyto superpotraviny, preventivně si můžete zlepšit svou imunitu a celkově zdraví. Pokud zadáte do vyhledávače, jak posílit imunitu, dostanete doporučení na nejrůznější tabletky, vitamíny a bonbony, které jsou plné prospěšných látek. Popravdě nejlepší, co můžete udělat, je krmit se kvalitním pestrým jídlem. Podívejte se na 10 superpotravin, které mají v sobě spoustu vitamínů a nakopnou vás.

Jak posílit imunitu

1. Česnek

jak posílit imunitu

Česnek je často neoblíbený pro to, jaký způsobuje dech. Je ale nesmírně zdravý! Má přirozené antivirové a antibakteriální vlastnosti a je skvělý pro celkové zdraví člověka. pokud vás po česneku bolí žaludek, mám pro vás jeden TIP! Česnek rozpulte na půl a vyndejte prostřední část, ta totiž žaludek opravdu dráždí. Česnek nakrájejte na plátky a dejte si ho na čerstvý chléb namazaný tenkou vrstvou máslem. Mňam!

Pokud na vás něco leze, máte podivný pocit v krku, ale musíte fungovat na veřejnosti, česnek v žádném případě nekousejte. Prostě ho spolkněte jako tabletky.

2. Jogurt

jak posílit imunitu

Jogurt je skvělá superpotravina, která obsahuje probiotika. Ta působí velmi pozitivně na imunitu i na střevní prostředí. Protože jsou to právě střeva, která ze 70 % ovlivňují imunitní systém. Uděláte velmi dobře, pokud si k snídani dáte každý den jogurt. Pozor, musí to být jogurt čistě bílý a dostatkem živých kultur. Přidejte ovoce a vločky a a máte skvělou, vyváženou snídani! Dobrou chuť!

3. Vývar

jak posílit imunitu

Kuřecí vývar, to je snad nejstarší lék na chřipku a je velmi účinný, je to rada našich babiček. Polévka pomáhá udržet dehydratovaný organismus – pomáhá právě při sezónním nachlazení a výhoda je, že polévka je teplá a zahřeje vám krk. Skvělý bonus je čerstvá, nejlépe bio a farmářská zelenina. Vývar je bohatý na látky jako je hořčík, fosfor nebo síra. Víme, že vývar se dělá z kostí. Kosti sice nejíme, ale pokud kost vyvaříme, získáme opravdu velmi cenných a prospěšných látek! Jakmile začne podzim, preventivně bychom měli vývar konzumovat alespoň jednou za čtrnáct dní.

4. Špenát

jak posílit imunitu

Špenát buď milujete nebo nenávidíte. Jak víme, každá zelenina zelené barvy je extrémně zdravá. Obsahuje kyselinu listovou, která prospívá našemu tělu a zdraví. Pokud nemáte rádi špenát, zkuste ho přidat do ovocného smoothie nebo zeleninové šťávy. Pokud se řekne vitamín C, většina z nás si vybaví citrusy, ale divili byste se, kolik takového vitamínu se nachází ve špenátu. Špenát je také bohatý na hořčík a a draslík.

5. Brokolice

jak posílit imunitu

Brokolice, strašák dětí, pomáhá detoxikovat tělo a bojovat proti nemocem. Kromě toho obsahuje brokolice aminokyselinový cholin, který pomáhá udržet správnou funkci buněk a podporovat střevní výstelku.
Brokolice má vysokou hladinu vitamínu C a vápníku.

6. Grapefruit

jak posílit imunitu

Všichni milujeme studený grapefruitový džus, ale pozor, měl by obsahovat pouze půlku tohoto citrusu a to zejména kvůli obsahu cukru. Grapefruity pomáhají snížit příznaky nachlazení a také obsahují vitamín C.

7. Skořice

jak posílit imunitu

Skořice je zázračné koření! Mnoho z nás sypeme skořici na kávu nebo na ovesnou kaši, přidáváme ji do pečení a smoothie. Ale kdo z nás ví, jaké skvělé účinky má na naše zdraví? Skořice je neuvěřitelná v tom, že je antivirová, antibakteriální a antifungální. Skořice také pomáhá rozproudit krev v těle, což je skvělé v zimním období pro naše ruce i nohy. Pomáhá také odstranit toxiny v těle. Chcete-li posílit imunitní systém, doporučuje se každý den jedna čajová lžička.

8. Meloun

jak posílit imunitu

Meloun je ZELENINA, kterou bychom měli jíst po celý rok. Samozřejmě, že v létě je mnohem dostupnější. Je to posilovač imunitního systému, který obsahuje vysokou dávku vitamínu C a A a má také velkou koncentraci lykopenu. Meloun pomáhá snížit infekci, záněty a volné radikály. Co se týče zimy, skvělou alternativou jsou rajčata. Udělejte si zdravou rajčatovou polévku.

9. Ústřice

jak posílit imunitu

Ústřice jsou známé jako afrodiziakum. Ústřice mají také vysoký obsah zinku a to je jeden z důvodů, proč jsou překvapivým jídlem, které zvyšuje imunitu. Zinek zvyšuje testosteron a snižuje závažnost vašeho onemocnění. Ústřice jsou drahé, ale zdravé! Zkuste si je občas dát. Jsou výborné, rozhodně chutnají lépe, než vypadají!

10. Houby

jak posílit imunitu

Ukázalo se, že houby mohou být dobrým pomocníkem v boji proti nachlazení. Obsahují vitamín D, kterého máme všichni nedostatek. Houby jsou skvělým zdrojem zinku a také obsahují imunitní látky, které zabíjí viry a bakterie. Spoustu moderních léků, včetně penicilinu, mají základ v houbách. Houby jsou tedy přírodními antibiotiky a pomáhají bojovat proti rakovině prsu.

Doufáme, že budete konzumovat všech 10 superpotravin a budete zdraví! V zimě i v létě 🙂 Už víte, jak posílit imunitu.

Podívejte se na náš článek, jak být za dva týdny mladší a sexy.

 

Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.