Skolí vás minimálně jednou do roka pořádné nachlazení nebo chřipka? Možná máte špatnou imunitu. Pokud zadáte do vyhledávače „jak posílit imunitu“, dostanete doporučení na nejrůznější tabletky, vitamíny a doplňky stravy. To nejlepší, co ale můžete udělat, je krmit se kvalitním pestrým jídlem. Podívejte se na 10 superpotravin, které mají v sobě spoustu vitamínů a nakopnou vaši imunitu.

Jak posílit imunitu

1. Česnek

jak posílit imunitu

Česnek je často neoblíbený pro to, jaký způsobuje dech. Je ale nesmírně zdravý! Má přirozené antivirové a antibakteriální vlastnosti a je skvělý pro celkové zdraví a imunitu člověka. Pokud vás po česneku bolí žaludek, máme pro vás jeden TIP! Česnek rozpulte na půl a vyndejte prostřední část, ta totiž žaludek opravdu dráždí. Česnek nakrájejte na plátky a dejte si ho na čerstvý chléb namazaný tenkou vrstvou másla. Mňam!

Pokud na vás něco leze, máte podivný pocit v krku, ale musíte fungovat na veřejnosti, česnek v žádném případě nekousejte. Prostě ho spolkněte jako tabletky.



2. Jogurt

jak posílit imunitu

Jogurt je skvělá superpotravina, která obsahuje přírodní probiotika. Ta působí velmi pozitivně na imunitu i na střevní prostředí. Protože jsou to právě střeva, která ze 70 % ovlivňují náš imunitní systém. Uděláte velmi dobře, pokud si k snídani dáte každý den jogurt. Pozor, musí to být jogurt čistě bílý a s dostatkem živých kultur. Přidejte ovoce a vločky a máte skvělou, vyváženou snídani! Dobrou chuť!

3. Vývar

jak posílit imunitu

Kuřecí vývar, to je snad nejstarší lék na chřipku a je velmi účinný. Už naše babičky věděly, že vývar je nejlepší pomocník při nachlazení. Polévka pomáhá při dehydrataci organismu, ale také při sezónním nachlazení. Výhodou je, že polévka je teplá a zahřeje vám bolavý krk. Nejlépe uděláte, když si do ní přidáte úplně čerstvou, nejlépe bio a farmářskou zeleninu. Vývar z kostí je bohatý na látky jako je hořčík, fosfor nebo síra. Kosti sice nejíme, ale pokud kost vyvaříme, získáme opravdu mnoho cenných a prospěšných látek! Jakmile začne podzim, preventivně bychom měli vývar konzumovat alespoň jednou za čtrnáct dní.



4. Špenát

jak posílit imunitu

Špenát buď milujete nebo nenávidíte. Jak jistě víte, každá zelenina zelené barvy je extrémně zdravá. Obsahuje kyselinu listovou, která prospívá našemu tělu a zdraví. Pokud nemáte rádi špenát, zkuste ho přidat do ovocného smoothie nebo zeleninové šťávy. Když se řekne vitamín C, většina z nás si vybaví citrusy, ale divili byste se, kolik takového vitamínu se nachází ve špenátu. Špenát je také bohatý na hořčík a a draslík a pokud hledáte způsob jak posílit imunitu, špenát ve vašem jídelníčku nesmí rozhodně chybět.

5. Brokolice

jak posílit imunitu

Brokolice, strašák všech dětí (a někdy i dospělých), pomáhá detoxikovat tělo a bojovat proti nemocem. Kromě toho obsahuje brokolice aminokyselinový cholin, který pomáhá udržet správnou funkci buněk a podporovat střevní výstelku. Brokolice má vysokou hladinu vitamínu C a vápníku. Nám nejlépe chutná rozmixovaná v husté krémové polévce.



6. Grapefruit

jak posílit imunitu

Nebaví vás loupat grepy? Zkuste studený grapefruitový džus. Grapefruity pomáhají snížit příznaky nachlazení a také obsahují velkou dávku vitamínu C. Společně s dalšími citrusy jako citrony, limetkami nebo pomeranči jsou skvělým pomocníkem, pokud si chcete vybudovat silnou imunitu a odolávat nemocem.

7. Skořice

jak posílit imunitu

Skořice je zázračné koření! Nejčastěji si ji sypeme na kávu nebo na ovesnou kaši, přidáváme ji do pečení nebo do smoothie. Ale kolik z vás ví, jaké skvělé účinky má na naše zdraví? Skořice je neuvěřitelná v tom, že je antivirová, antibakteriální a antifungální. Pomáhá také rozproudit krev v těle, což je skvělé hlavně v zimním období pro naše promrzlé ruce i nohy. Skořice také pomáhá odstraňovat toxiny v těle. Chcete-li posílit svůj imunitní systém, doporučujeme každý den jednu čajovou lžičku.



8. Meloun

jak posílit imunitu

Meloun je ZELENINA, kterou bychom měli jíst po celý rok. Samozřejmě, že v létě je mnohem dostupnější, ale zkuste ji zařadit do svého jídelníčku i po zbytek roku. Meloun je posilovač imunitního systému, který obsahuje vysokou dávku vitamínu C a A a má také velkou koncentraci lykopenu. Pomáhá tlumit infekci, záněty a odstraňuje volné radikály v našem těle. Co se týče zimy, skvělou alternativou k melounům jsou také rajčata. Vyzkoušejte zdravou rajčatovou polévku, která vás nakopne.

9. Ústřice

jak posílit imunitu

Ústřice jsou známé jako afrodiziakum. Mají také vysoký obsah zinku a patří mezi jídla, která zvyšují imunitu. Zinek podněcuje tvorbu testosteronu v našem těle a snižuje závažnost našich onemocnění. Ústřice jsou drahé, ale zdravé! Zkuste si je občas dopřát. Jsou výborné, rozhodně chutnají lépe, než vypadají!



10. Houby

jak posílit imunitu

Ukázalo se, že houby mohou být dobrým pomocníkem v boji proti nachlazení. Obsahují vitamín D, kterého máme všichni nedostatek. Houby jsou skvělým zdrojem zinku a také obsahují imunitní látky, které zabíjí viry a bakterie. Spousta moderních léků, včetně penicilinu, mají základ v houbách. Houby jsou tedy přírodními antibiotiky a pomáhají bojovat proti rakovině prsu.

Doufáme, že budete konzumovat všech 10 superpotravin a budete zdraví! V zimě i v létě 🙂 Teď už víte, jak posílit imunitu.

Podívejte se na náš článek, jak být za dva týdny mladší a sexy.

Kačka

Kačka

happy bloger a věčný optimista

Ahoj! Jmenuji se Kačka. Jsem kreativní a velmi cílevědomý člověk, věčný optimista a snílek. Snažím se pomalu si plnit sny a stále se v něčem zlepšovat. Baví mě tvořit, hrát si s texty a upravovat je. Ráda vařím i peču, miluji zdravé jídlo, ale i nezdravé (hlavně sladké, hihi). Zajímám se o typicky holčičí záležitosti – kosmetika, móda, vaření, ale i cestování. Právě proto mám v Happymagu na starosti rubriky zdraví, kreativita, lepší život a právě i cestování.